shopify site analytics

Plus500 Klacht

Home Forums Plus500 Forum Plus500 Algemeen Plus500 Klacht

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #123244
    Armijn
    Lid

    @crosstrader 44766 wrote:

    Beheert Plus 500 jouw geld, of staat dat los van Plus 500 bij een bank. Normaal is dat je geld bij een bank staat en dat de broker alleen maar een tussen functie heeft. Eigenlijk een soort ” administratiekantoor” 🙂

    //www.plus500.nl/Docs/Plus500CY/OrderExecutionPolicy.pdf

    Ze zijn verplicht om de funds van de klanten ergens anders onder te brengen dan hun eigen cash flow.

    +500

    #123247
    Armijn
    Lid

    @Armijn 44767 wrote:

    //www.plus500.nl/Docs/Plus500CY/OrderExecutionPolicy.pdf

    Ze zijn verplicht om de funds van de klanten ergens anders onder te brengen dan hun eigen cash flow.

    Plus500 | Bescherming van klantengeld

    #123379
    Snarf
    Lid

    Dank Armijn, ik weet van alle voorgenomen verplichtingen en ken het document ovet hun order uitvoering.
    De praktijk van mijn ervaring laat echter duidelijk zien dat het beschermen van klant fondsen anders kan gaan.
    Het patroon van doelbewusr klant geld in risicovolle positie brengen zie ik ook terug in veel functies en regels op hun handels platform.
    Ik noem er een paar:
    1. orderaantallen worden bij elke eerste order automatisch telkens zo hoog mogelijk afgesteld, dat verhoogt risicovol gedrag, steeds moet dat hsndmatig worden bijgesteld.
    2. Order aantallen worden zonder overleg verhoogt als er meer geld op je (risicolopende!) rekening staat, moet je speciaal een e-mail voor sturen om dat weer terug te laten zetten
    3. winst/verlies percentages kun je niet zo laag afstellen als jezelf zou willen, je wordt gedwongen om meer risico te lopen
    4. Ook stop/loss orders en trailing orders kun je niet tot de kleinste marges afstellen, ook hierdoor loop je meer risico dan je zou willen
    5. Dan die geldopnames die 5 dagen duren, waarvan je er maar ëën per keer mag doen en dan ook alleen vanaf 176 euro of meer
    6. Hoge, vaste hefbomen die je zelf niet kunt bijstellen, risico spreekt voor zich
    ,
    Alles wijst in dezelfde richting: klanten zoveel mogelijk risico laten lopen.
    Dat is niet in het klantbelang en gaat daarmee direct in tegen hun eerste regel van hun Orderuivoerings Beleid:
    Klanten een zo goed mogelijke service en uitvoering te bieden.
    Het best mogelijk resultaat komt niet met het hoogst mogelijk risico daarmee komt alleen het best mogelijk resultast voor Plus500
    Te weten: de grootste kans dat de klant verliest.

    #123380
    sreppi
    Lid

    Sommige punten ben ik met je eens.

    De uitbetaling duurt veel te lang.Het ergste geval was bij mij VEERTIEN dagen.

    Bij IG markets een prima broker duurt het 2 dagen.

    De communicatie is niet goed. Een emailadres veranderen duurt bij mij nu al 1 maand.

    Was bij IG markets binnen een halve minuut geregeld.

    Ik kan mijn persoonlijke gegevens niet veranderen. Waarom niet??

    Er zit een limiet aan geld storten. Er zit een limiet aan geld opnemen.

    Onderlinge organisatie is op dit moment zoek. Support,SDocs, persoonlijk manager hebben blijkbaar geen contact met elkaar.

    Als dit nog even zo duurt ben ik in elk geval weg.

    #123387
    Snarf
    Lid

    Huh? Ik zie mijn eerste klacht van dit topic ineens onder een andere naam op een andere website!
    Gewoon gejat.
    Trouwens: er is meer te lezen online, het Financieele Dagblad heeft groot stuk over Plus500

    #123390
    Admin-D
    Lid

    Hey Snarf, stuur een een linkje, dan gaan we even boos worden op die website!

    #123392
    Snarf
    Lid
    #123372
    Snarf
    Lid

    Wat is dat met die bonus voor mensen die Plus500 nieuwe klanten bezorgen? En die zelfs delen in de winst die Plus500 op die klanten maakt? Armijn en en Dajo, dat geldt toch niet voor jullie hoop ik? Is dit onzin wat het Financieele Dagblad schrijft? $500 dollar voor een nieuwe Nederlandse klant? Ronselaars? Wat vinden jullie daarvan?

    #123376
    Armijn
    Lid

    Onzin dat klanten aanbrengen geld oplevert in de zin van als mensen verliezen. Dat gebeurd in casino wezen wel zo maar niet bij Forex.

    Dat er een vergoeding voor staat klopt wel. Dit kan op verschillende manieren, ik krijg meestal een Kerstpakket 😉 Heb je linkje naar dit artikel, interessant om te lezen.

    #123091
    Snarf
    Lid

    Meestal een kerdtpakket? Armijn, ik vind dit best wel belangrijk: 500 of 600 euro is niet niks. Er staat nogal wat in dat FD artikel. Dat kan zo maar een naar staartje krijgen. Straks krijgen jullie hier ook nog claims. Het raakt ook de kern van de onafhankelijkheid van deze site.

    Ik zie dat Linda al de link naar het artikel heeft gedeeld, misschien moet de discussie daar maar verder gevoerd worden.
    Al heb ik ook nog steeds geen bevredigende antwoorden op mijn klacht, de implicaties en de risico verhogende trucs van Plus500 gehad.

    #123086

    Blijf alsjeblieft weg bij deze broker. Te slecht voor woorden en dubieuze praktijken, blijkt maar weer. Lees ook eens mijn topic: https://www.forexfox.nl/forum/plus500-klantenservice/9551-uitbetaling-geannuleerd.html . Ik snap een ding niet, en dat is dat dit forum vol lof blijft praten over Plus500. Er gebeurd in mijn ogen te vaak onverklaarbare dingen. Deels ook wel fouten van klanten hoor, dat geloof ik best. Maar het ontbreken van duidelijke documentatie is eenmaal een feit. Dan nog niet eens te spreken over de slechte communicatie. Vragen niet beantwoorden bijvoorbeeld. Zogenaamd doorspelen aan senior support team en vervolgens nooit meer wat van zich laten horen. Heb het allemaal nu wel meegemaakt. Het is jammer dat er zo met je geld wordt omgegaan, en dat er niet eens de moeite wordt genomen om je vragen duidelijk te beantwoorden. Broker onwaardig lijkt mij.

    #123088
    Linda
    Lid

    @Armijn 44801 wrote:

    Onzin dat klanten aanbrengen geld oplevert in de zin van als mensen verliezen. Dat gebeurd in casino wezen wel zo maar niet bij Forex.

    Dat er een vergoeding voor staat klopt wel. Dit kan op verschillende manieren, ik krijg meestal een Kerstpakket 😉 Heb je linkje naar dit artikel, interessant om te lezen.

    Ik heb de indruk dat overal waar je plus500 op dit forum schrijft plus500 een gespecialiseerde hyperlink wordt waardoor iedereen die zich via zo’n link aanmeld bij plus500 een potentiële door forexfox geworven klant word. Hierdoor kan forexfox aanspraak maken in een van de meest winstgevende affiliatieprogramma’s op het internet. Plus500 heeft daar ook een speciale website voor: Plus500 Official Affiliate Program| 500Affiliates | +500AffiliatesÁ¢Â„¢

    #123095
    sreppi
    Lid

    Organisatorisch is het niet voor elkaar.

    Nu WEER de vraag welk emailadres ik zou willen veranderen.

    Hier ben ik nu ongeveer 2 maand mee bezig.

    Te gek voor woorden.

    #123100
    Snarf
    Lid

    Ik snap je frustratie Sreppi, maar ik zou het anders formuleren:
    Het is bij Plus500 juist heel handig georganiseerd alleen volstrekt niet op de belangen van de klant en juist helemaal op die van Plus500 zelf.

    Wat vind jij hier nou van Crosstrader?
    Volg je deze discussie nog?
    Jij schreef ergens anders over de risico’s van een Market Maker als broker.
    Plus500 is misschien geen Market Maker die de markt beinvloedt maar wel ëën die een eigen markt maakt.
    Wat in het FD staat klopt allemaal, heb het in de gebruikersovereenkomst nagezocht;
    ze volgen geen markt, bepalen hun eigen prijs zonder precies uit te leggen hoe, mogen per klant verschillende prijzen hanteren en niet de best mogelijke prijs hanteren. En de klant moet die prijs voor zich houden, mag het tegen niemand zeggen.

    Graag jouw objectieve mening Crosstrader, jij bent niet direct verbonden met Plus500 dacht ik.

    #123102
    Snarf
    Lid

    Laat ik het lijstje nog even afmaken;
    – opgenomen geld komt op verdachte manier terug op de meest nadelige momenten boor de klant
    – van elke euro van hun klanten weten ze 3,50 euro winst te maken
    – 90% van de klanten lijdt verlies
    – ze besteden $33 miljoen aan marketing maar hun support team negeert vragen soms langer dan een week en spreekt alleen Engels
    – het trade systeem zit vol met risico verhogende regeltjes en functies

    anderen kunnen dit vast nog verder aanvullen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register