shopify site analytics

Black Friday

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Admin 2 jaren geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #82359

    Admin-D
    Lid

    Black Friday is traditiegetrouw het begin van de eindejaars shopping bonanza in de US.
    maw: Het toont de bereidwilligheid van de consument om de knip te trekken en is dus een heel belangrijke indicator mbt het consumentenvertrouwen (Immers: Als je bang bent om volgende maand je baan kwijt te raken ga je geen nieuwe spelcomputer aanschaffen bijvoorbeeld)

    Black Friday was afgelopen vrijdag: de resultaten hiervan zullen spoedig bekend gemaakt worden!

    Resultaat in het verleden:

    Five-Year Black Friday Results
    2004: $414.6 billion
    2005: $435.6 billion
    2006: $457.4 billion
    2007: $460.2 billion
    2008: $470.4 billion
    2009: $480.2 billion

    Paypal zag tov van vorig jaar een sprong van maar liefst 27%! Nu is het afwachten in hoeverre het marktaandeel van online vs live sales is verschoven, maar het zou best wel eens kunnen dat het helemaal niet zo slecht gesteld is met het amerikaanse consumentenvertrouwen!

    +500

    #101249

    fate
    Lid

    Als je deze cijfers bekijkt dan is er nooit een crisis geweest in het consumentenvertrouwen :confused:

    #101250

    Daarom worden er nu ook weer centjes bij gepompt:)

    #101252

    Drever
    Lid

    Capitalism hits a new record šŸ˜‰

    black friday gekte in amerikal

    #101253

    Mr.Eden
    Lid

    Vergeet inflatie niet mee te rekenen he… Laat staan bevolkingsgroei. Ik vind dit soort cijfertjes wel mooi, kan weer hoop voor aandeeltjes worden uitgehaald.

    #101255

    Geert
    Lid

    @fate 17632 wrote:

    Als je deze cijfers bekijkt dan is er nooit een crisis geweest in het consumentenvertrouwen :confused:

    Dat is inderdaad goed opgemerkt. Dus conclusie. Cijfers zeggen helemaal niks en zijn misleidend.

    Ik heb het toch eens nagekeken mr. Eden. Dit is het resultaat:

    Eerste cijfer is de groei, tweede de inflatie.

    2004: $414.6 billion
    2005: $435.6 billion 5.07% 3.415%
    2006: $457.4 billion 5.00% 2.541%
    2007: $460.2 billion 0.61% 4.081%
    2008: $470.4 billion 2.22% 0.091%
    2009: $480.2 billion 2.08% 2.722%
    Totaal groei 13.66%
    Totaal inflatie 15.82%

    Maar goed, mogen we de cijfers wel echt vertrouwen. Inflatie lijkt iig harder zijn gegroeid dan de groei in bestedingen. Dan laat ik nog even de bevolkingsgroei buiten beschouwing. Mogelijk is die rond de 1% per jaar.

    En dan te bedenken dat 40 miljoen mensen afhankelijk zijn van voedselbonnen.

    #101268

    Matige ‘Black Friday’ in de VS

    Het officiĆ«le begin van de Amerikaanse uitverkoop, ‘Black Friday’, is een sof geworden voor de winkeliers.

    Meer shoppers, maar…
    Het aantal shoppers steeg met 2,2 procent, maar die gaven slechts 0,3 procent meer geld uit dan een jaar eerder. In totaal werd 10,69 miljard dollar (7,4 miljard euro) uitgegeven, volgens een voorlopige schatting van onderzoeksbureau ShopperTrak.

    Shopper is ‘wijzer’
    Een jaar eerder steeg de omzet op de eerste dag van de koopjesperiode met 0,5 procent naar 10,66 miljard dollar. “Dit betekent dat de Amerikaanse shopper zich heeft aangepast aan het economisch klimaat. De mensen geven hun geld wijzer uit aan het begin deze periode”, aldus oprichter Bill Martin van ShopperTrak.

    Internet
    Amerikanen lijken wel vrijdag wel meer te hebben gekozen voor internetaankopen. Veel winkelketens hebben hun klanten verwezen naar koopjes op hun websites, wat de omzetcijfers van vrijdag wellicht heeft beƁĀÆnvloed.

    Meer geld
    De online-betaaldienst Paypal bevestigde dat vrijdag 27 procent meer geld is betaald via hun dienst. “De zware economische omstandigheden hebben kopers prijsbewuster gemaakt. Deze resultaten tonen dat klanten de beste deals zoeken”, zei directeur Amanda Pires van PayPal. “Meer mensen kiezen voor het gemak van kopen via de laptop, in plaats van de lange rijen en parkeerchaos bij de uitverkoop.”

    #163156

    betsykleinaard
    Bijdrager

    Dit jaar wordt Black Friday in Nederland waarschijnlijk een stuk groter. Media Markt en bol.com zullen aardig uit gaan pakken.
    Black Friday 2016

    #163167

    Admin
    Sleutelbeheerder

    Dat kan best kloppen gezien het temperament van de huidige consument. Iedereen wacht gespannen af op kortingen om hun slag te slaan. Ook Cyber Monday wordt dit jaar omvangrijker dan ooit tevoren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register

Advertisment ad adsense adlogger