shopify site analytics

72 uur, 1200 pips

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Gertje
    Lid

Na de afgelopen maanden een hoop getest te hebben, de stoute schoenen aangetrokken en bij FXCM [scalping toegestaan en lage spread] een account aangemaakt en € 1.000,- gestort.

Na een paar dagen gewacht te hebben vÁ³Á³r e.e.a. gereed was [je moet een verzoek indienen om met kleine lots te kunnen traden, standaard minimum is 0.1 standaardlot voor valuta] was het afgelopen maandagmiddag zover, ik mocht los.

De accountgrootte is een stuk kleiner dan waar ik tot nu toe mee getest had, de EA heeft echter een ingebouwd margefilter wat trades tegenhoud als de marge lager komt dan xxxx% zodat je account minder snel kan worden opgeblazen.

Maandag ging redelijk soepel van start, dinsdag liep ik bijna in de val. Een GBPJPY short bleef veel te lang openstaan, waardoor de EA door het margefilter niet verder kon traden en geen pips kon binnenharken. In de nacht van dinsdag op woensdag werd de trade gesloten, en ging alles weer van start. Inmiddels ook nog een €60,- van een ander oud en vergeten FXCM account laten overschrijven, dus saldo loopt lekker op.

Vandaag om 12h00, precies 3 etmalen na mijn start staan er ruim 1200 pips onderaan mijn statement en een dikke profit.

Exacte cijfers;
    165 trades
    + 1202,7 pips
    + € 175,48

Voor wie meer wil zien;
    http://www.mt4i.com/users/gertje

Ik laat dit account zo lopen, en zal jullie hier op de hoogte houden.

+500

Armijn
    Lid

Mooi dat je weer in business ben en we gaan dit natuurlijk volgen en hopelijk is deze EA de machine die doet waar je op hoopt.

Thierry
    Lid

Succes Gertje, begin is veelbelovend. Leuk om te volgen dit.

Wellicht kun je hem ooit de markt op gooien 😉

carnifex
    Bijdrager

Klinkt veelbelovend. Is dit volledig automatisch? Dit ivm je onderstaande opmerking:
    @Gertje 25939 wrote:

“…” dinsdag liep ik bijna in de val. “…”

Vivalatip
    Bijdrager

Hey Gert, ik hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt, dit is natuurlijk een hele korte track. We zullen over een paar weken weer eens zien. Good luck iig! Ben zeer benieuwd, is het eigelijk een commerciële EA?

Viva

markhichaam
    Bijdrager

heel erg veel succes ! Houd ons op de hoogte

Gertje
    Lid

@carnifex 25942 wrote:

Klinkt veelbelovend. Is dit volledig automatisch? Dit ivm je onderstaande opmerking:

Is in principe automatisch, mits je account groot genoeg is… 😉

Als de marge in de buurt van het opgegeven % [1100% bij mij] komt, grijp ik in door alles wat op winst staat te sluiten, en zo marge te behouden voor andere trades.

Gertje
    Lid

@Vivalatip 25943 wrote:

Hey Gert, ik hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt, dit is natuurlijk een hele korte track. We zullen over een paar weken weer eens zien. Good luck iig! Ben zeer benieuwd, is het eigelijk een commerciële EA?

Viva

Hi Viva,

Nope, is geen commercieele EA. Track is inderdaad mega kort, hoop dat er geen uitbraken zoals tsunami’s en Swiss National Bank ingrepen gaan plaatsvinden komende weken zodat saldo beetje kan groeien.

Er loopt nog een demo met 10x lotgrootte, en USOIL, UKOIL en XAU erbij [te volatiel voor live-account], die boekt +/- $2.000,- profit per dag tot ik verleden week wilde ingrijpen met desastreuze gevolgen.

Zoals ik al eens tegen je gezegt heb; “forex bestaat uit winnen en verliezen, ik heb de helft al onder de knie.” 😀

carnifex
    Bijdrager

Check. Ben benieuwd hoe het er over langere tijd uit ziet. Zou mooi zijn als er het wat ook op lange termijn wat opleverde 🙂

-simon-
    Lid

Nog steeds pippo? Wist niet dat ie het zo leuk deed 🙂

Gertje
    Lid

@-simon- 25949 wrote:

Nog steeds pippo? Wist niet dat ie het zo leuk deed 🙂

Yep. Alle valutaparen op H1 met 0.01, 0.02, 0.06 en 0.12.

Ik schat dat je voor een optimaal benutten van de mogelijkheden, 5.000 account per 0.01 [plus 0.02, 0.06 en 0.12] lot moet hebben.

Is overigens de allereerste uitgave, versie 1.0 dus zeg maar.

Vivalatip
    Bijdrager

@Gertje 25946 wrote:

Hi Viva,

Nope, is geen commercieele EA. Track is inderdaad mega kort, hoop dat er geen uitbraken zoals tsunami’s en Swiss National Bank ingrepen gaan plaatsvinden komende weken zodat saldo beetje kan groeien.

Er loopt nog een demo met 10x lotgrootte, en USOIL, UKOIL en XAU erbij [te volatiel voor live-account], die boekt +/- $2.000,- profit per dag tot ik verleden week wilde ingrijpen met desastreuze gevolgen.

Zoals ik al eens tegen je gezegt heb; “forex bestaat uit winnen en verliezen, ik heb de helft al onder de knie.” 😀

Wat is het dan??? :rolleyes: Zelf ontwikkeld?? ben benieuwd.

viva

nick0016
    Bijdrager

Je vorige demo account met “pippo” had je opgeblazen, persoonlijk zou ik dan niet eens live durven te gaan…

Zie trouwens dat je winst gemiddeld 20-30 pips is terwijl je nu al meerdere trades open hebt staan met 100+ pips drawdown. Ben benieuwd hoe de prestaties zijn in een trending markt…

Gaat het btw om deze EA?: forexfactory . com/showthread.php?t=306988

Gertje
    Lid

@nick0016 25978 wrote:

Je vorige demo account met “pippo” had je opgeblazen, persoonlijk zou ik dan niet eens live durven te gaan…

Zie trouwens dat je winst gemiddeld 20-30 pips is terwijl je nu al meerdere trades open hebt staan met 100+ pips drawdown. Ben benieuwd hoe de prestaties zijn in een trending markt…

Gaat het btw om deze EA?: forexfactory . com/showthread.php?t=306988

Opblazen van een demo is niet erg, als je weet waar je de mist in bent gegaan. 😉
    Ik heb al meerdere demo’s met deze EA gedaan, en denk te weten waar de kneep zit. Tijd zal het leren. De demo waar jij naar verwijst loopt overigens nog, deze week tot nu toe ruim 10.000,- op bijgeschreven. Nog 4 van deze weken en ik ben weer terug bij af. Heb de margincalls terug gekeken, en als ik niet in had gegrepen was alles met winst gesloten de volgende dag, maar ik wilde sluiting forceren door te grote orders te openen welke zich tegen me keerden…. 🙁

Een echte trending markt is killing, de EA pakt winst op retracements. Aan de andere kant, geen trend is zonder retracement.

Nee, niet die maar de voorganger van Steve Hopwood.

nick0016
    Bijdrager

Hehe, het ziet er tot nu toe goed uit. Ik ga het in de gaten houden!

Even wachten tot dat er een trend is 🙂

NB: 1200 pips in 72 uur tijd is mooi maar zegt weinig over je winst. Zelf heb ik de afgelopen 72 uur “maar” 300 pips geboekt terwijl mijn winst hoger is dan wat jij nu hebt… beetje misleidend, je topic naam 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register