shopify site analytics

2015, wat is jou strategie?

Home Forums Forex Strategie, forex Analyse Forex Strategie 2015, wat is jou strategie?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Lieve forexfoxers,

Het jaar 2015 is al weer even onderweg, maar ik was toch even benieuwd hoe kijken jullie aan tegen het financiรซle jaar 2015. Omhoog omlaag, wat zijn je persoonlijke doelen?

Misschien leuk om van elkaar te weten? Zelf heb ik mijn geld op rente (ja I know, tis niet veel) en speculeer ik met een klein gedeelte. Dit resulteert wel vaak in een iet wat risicovolle belegging dus misschien moet 2015 maar het jaar worden waarin ik groter en stabieler ga beleggen….. Tell you more op 31-12-2015 :-).

+500

robertk
    Bijdrager

Mijn doel is eerst afstuderen terwijl ik met werk en forex genoeg geld weet te verdienen om me langer te vestigen in Japan. Ik heb daar drie kwart jaar gezeten en heb er de nodige mensen ontmoet…. Stiekem wil ik zo snel mogelijk terug, om onder andere haar weer te zien…

[ATTACH=CONFIG]597[/ATTACH]

Kwa strategie blijf ik gewoon zo doorgaan.
    Alleen forex, indexen en paren, geen verdere spreiding door middel van aandeel portfolios of dergelijke.

Herkenbaar Sijbrand ๐Ÿ™‚

Ik ga het ook iets ‘ernstiger’ proberen aanpakken door fondsen aan te kopen. Een aantal defensieve fondsen en daarnaast een aantal dynamische fondsen met wat meer risico. Bij die laatste groep ga ik de aankopen spreiden over een aantal jaren om bij een eventuele zware beursdaling niet teveel te verliezen… Volg al een tijdje de berichten op een Belgische website en ze hebben ‘alle’ fondsen vergeleken met elkaar op een neutrale manier. Zo hoop ik een wat hoger dan gemiddeld rendement mee te pikken….. Time will tell of dat ook lukt ๐Ÿ™‚

Hoi iedereen,
    Ik heb een simpel strategie,ik trade nooit op de forex,ik trade enkel op de AEX.
    nooit ga ik short,enkel long.”Wel op het juiste moment,natuurlijk.”
    Jaarlijks verdien ik daar een leuke vakantie mee.
    Ik trade enkel met WHS,dus no robot.(met plus 500 kan je die strategie ook gebruiken)
    Voor dit jaar ga ik proberen 2 vakanties te verdienen.
    Als er iemand interesse heeft wat mijn strategy is,leg ik deze hier met plezier uit.

Armijn
    Lid

Waarom alleen long Chris? Is dat omdat op termijn de beurs altijd omhoog gaat of heb je hiervoor een strategie, wanneer ga je long?

Ik doe het altijd andersom, maar dat is omdat ik negatief ben ๐Ÿ˜‰

crosstrader
    Bijdrager

Kijk daar hou ik van. WHS en alleen AEX. Zelf WHS + DAX cfd’s. En…………… ik lees nooit klachten hier over WHS. [lol] ๐Ÿ™‚

@chrispetr 44325 wrote:

Hoi iedereen,
    Ik heb een simpel strategie,ik trade nooit op de forex,ik trade enkel op de AEX.
    nooit ga ik short,enkel long.”Wel op het juiste moment,natuurlijk.”
    Jaarlijks verdien ik daar een leuke vakantie mee.
    Ik trade enkel met WHS,dus no robot.(met plus 500 kan je die strategie ook gebruiken)
    Voor dit jaar ga ik proberen 2 vakanties te verdienen.
    Als er iemand interesse heeft wat mijn strategy is,leg ik deze hier met plezier uit.

@Armijn 44328 wrote:

Waarom alleen long Chris? Is dat omdat op termijn de beurs altijd omhoog gaat of heb je hiervoor een strategie, wanneer ga je long?

Ik doe het altijd andersom, maar dat is omdat ik negatief ben ๐Ÿ˜‰

Zoals je reeds aangaf,Armijn,de AEX gaat altijd omhoog,bij een forse daling is er altijd een herstel,en dat is het moment om long te gaan.
    Je moet wel geduld hebben,dagen lang als het moet.maar geduld loont en is ook een mooie deugt,niet?

Dan kan je beter de DAX pakken, want de AEX zit nog altijd niet op haar hoogtepunt van voor de crisis terwijl de DAX daar reeds ver aan voorbij is gegaan. Verder is volgens mij de spread bij de DAX meestal lager en is het vaak ook beter in lijn met de realiteit in de duitse economie ๐Ÿ˜‰

@Investment Banker 44368 wrote:

Dan kan je beter de DAX pakken, want de AEX zit nog altijd niet op haar hoogtepunt van voor de crisis terwijl de DAX daar reeds ver aan voorbij is gegaan. Verder is volgens mij de spread bij de DAX meestal lager en is het vaak ook beter in lijn met de realiteit in de duitse economie ๐Ÿ˜‰

Waarom de DAX?,als je goed naar de curve kijkt van ieder euro land,zal het je opvallen dat de curve gelijk loopt,vergelijkt de curve eens van de DAX en de AEX,die zijn bijna hetzelfde,maar de DAX is veel duurder per pip om te traden dan de AEX,vandaar dat ik de AEX verkies.
    Mijn entry is vrij simpel,ik kijk naar de MACD voor de trend (day) en de RSI (day) moet boven de 50 zijn,dan is de trend UP,en die volg ik gewoon.
    Bij een terug val,zelfs bij een sterke terug val ,wacht ik dat de MACD en de RSI terug gunstig zijn,dus bij trend omkering,en dan ga ik terug in de markt met dubbele lot en verplaats ik de TP van mijn eerste positie tussen de 2 posities in en is ook de TP van de 2 de positie.
    Mijn TP zet ik bij de eerste positie altijd op 10 punten.
    De spread bij WHS van de DAX en AEX is maar een 0,5 punt

Admin-D
    Lid

Olie gaat nog lager, net als de rente en bitcoins, alleen met dit verschil dat WTI ook nog omhoog speert later dit jaar.
    Als WTI weer de โ‚ฌ35 hit, dan gaat deze jongen long alsof er geen morgen meer is, spaargeld, 2e hypotheek en het studiefonds van de kinderen. Alles gaat erin.

En? Zo gezegd, zo gedaan?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register