shopify site analytics

2 vragen van een beginner

Home Forums Forex Trading Forex voor beginners 2 vragen van een beginner

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    rocro
    Lid

Hallo,

Ik ben nieuw met forex en dus ook op dit forum. Er zijn 2 vragen waar ik online geen antwoord kan vinden.

1) als ik een standaard lot koop van $100000 voor $1000 eigen geld, dan is mijn pipe waarde $10. Hoeveel geld moet ik bij mijn broker op de rekening hebben staan om met 1 standaard lot te handelen? Kan ik $1000 over maken voor 1 lot of moet ik wat extra als reserve overmaken?

2) Als ik 20 pipe’s win a $10 is dat een winst van $200, ik neem aan dat dit bij verlies het zelfde is 20 pipe’s verlies is $200 verlies

Hoop dat iemand een beginner op weg kan helpen-)

Grt
    Roy

+500

Thierry
    Lid

1. Je riskeert inprinciepe, en helemaal als beginner, zo weinig mogelijk per positie. Dus max 1-3% van je kapitaal per positie. 1 std lot met 1000 euro kapitaal is veeel te veel!
    Heb je dus bij een positie een SL van 50 pips dan riskeer je uitgaande van 2% 20 euro voor die positie. 50 pips/20 euro=lotsize (nog even omrekenen naar $)

2. Klopt + spread.

Erik
    Lid

Als ik je een tip mag geven: als je dit soort vragen moet stellen zou ik voorlopig nog niet voor echt geld gaan handelen en al helemaal niet voor het bedrag dat je hier noemt.

Om toch je vragen te beantwoorden

1) Je moet heel wat meer dan de waarde van 1 lot hebben. Als je positie in waarde vermindert dan is dat voor jouw eigen kosten, niet voor die van de broker. Je moet dus marge op je account hebben om dit verschil op te kunnen vangen. Doe je dit niet, dan krijg je een margin call en verkoopt de broker automatisch jouw positie met verlies.
    Er wordt aangeraden om niet meer dan 1-3% van je account te verhandelen, afhankelijk van hoe conservatief je bent. Dat betekent dat je dus 30k-100k op je account moet hebben om te handelen met lots van 1000E

2) Dat klopt. Als 1 pip 10E waar is dan is 20 pips winst of verlies dus 200E winst of verlies.

rocro
    Lid

Moet ik om met $10 pipe’s te handelen $30.000 in mijn account hebben?

Ik ben dit ook niet van plan het gaat zich om een goed beeld te krijgen

Thierry
    Lid

Het hoeft niet nee, ligt maar net aan de hoogte van de leverage.

Maar ik raad het wel aan.

Ga uit van wat je per trade kan verliezen, niet wat je kan verdienen.

Stel je trade de daily grafiek en je sl is 300 pips en die wordt geraakt.
    Dat kost je $3000 op 1 trade. Geloof me, dit doet pijn. En geloof me, dit gaat (regelmatig) gebeuren, zeker in het begin.

Begin met een klein account om alles te leren. Bv paar honder euro en dan traden met micro lots.

Admin-D
    Lid

Ja, begin eerst eens met €500 en handel lotjes van €1.000. Voor jouw idee: ik had een zeer aggressieve handelsrobot en die riskeerde 0.3% van mijn bankroll per trade en zelfs dat was nog al aan de riskante kant. Ik denk dat het wijs is voor beginners om uiterst conservatief te traden. Je hele bankroll HOEFT niet per se geinvesteerd te zijn… (Nummer 1 fout van alle beginners: die willen direct spanning en sensatie, begin nu eens rustig aan en mik op 1% rendement per maand. Dan heb je op jaarbasis een rendement van bijna 13% en daarmee doe je het beter dan 99% van alle andere traders.

Arjen
    Lid

Er zijn accounts waar je microlots kunt handelen. Waarschijnlijk hebben we hier op het forum allemaal zo een account.

Dan kun je dus ipv voor 100.000euro, per voor 1000eur een microlotje kopen.

De leverage bepaald hoeveel geld je daarvoor op je rekening moet hebben staan. Met een leverage van 100 kun je voor 100 keer je saldo aan inzetten doen bijvoorbeeld. Die Leverage varieert van enkele tientallen voor zilver bijvoorbeeld tot 200 voor euro/dollar. Ook is hij verschillend per aanbieder. Maar daar hoef je niet naar te kijken bij het kiezen van een aanbieder, meer dan enkele tientallen leverage heb je toch niet nodig.

Dus je stort bijvoorbeeld 1000 euro (Als beginner is het nagenoeg zeker dat je je eerste storting kwijt raakt, dus je kan ook met minder beginnen, of zoals altijd word aangeraden, met een oefenaccount. Nep geld dus) en dan is het dus verstandig om maar 1% per trade in te zetten om je risico goed te spreiden. Als je het bij 1% per trade houd, en je trades zijn gemiddeld winstgevend, dan is het risico dat je failliet gaat door pech statistisch minimaal. Als je bijvoorbeeld 10 of 20% van je account op 1 trade inzet, dan ga je gegarandeerd een keer failliet zelfs als je een heel goede trader bent die op de lange termijn een goede winst maakt. Zoals dajo zegt is eigenlijk 1% zelfs nog behoorlijk wat. Maar voor de meeste beginners die niet met een enorm kapitaal willen beginnen word het bepaald door de grootte van de microlots. 1% van 1000 is immers een tientje, en daar kun je bijvoorbeeld geen microlot zilver of goud voor kopen.

Voor je gaat traden, lees deze site:
    //www.babypips.com/school/

Admin-D
    Lid

Kudoos! Puike post Arjen! babypips is inderdaad een aanrader…

Als je met nog kleinere bedragen wil beginnen, de broker OANDA accepteert elk gehele hoeveelheid van de base currency, de eerste munt van het paar. Dus in plaats van 10000 Euro kun je dan bijvoorbeeld 1 Euro kopen of verkopen bij EURUSD.

Admin-D
    Lid

1000 lijkt me wel een beetje het minimum, je hebt ook nog je leverage (standaard 100 of 200 tegenwoordig) met een lotje van 1.0000 hebben we het over een tientje margin, stoploss van 30 pips erop en het gaat over 3 piek. Het moet wel ERGENS over gaan, anders doet verliezen geen pijn en leer je er niets van.

Uitspraak van weleer nog maar eens herhalen: “Traden moet wel om enigszins serieus geld gaan, ander is het als zoenen met je zusje.”

rocro
    Lid

de website van babypips.com had ik gisteren al gevonden en helemaal door gespit. Bedankt voor de response tot nog toe

Admin-D
    Lid

Succes! Laat maar weten als je niet verder komt! Er staan ook nog een wat webinars hier op de site van mijn hand: https://www.forexfox.nl/?pageid=Webinars

Mr.Eden
    Lid

@Dajo 27892 wrote:

Succes! Laat maar weten als je niet verder komt! Er staan ook nog een wat webinars hier op de site van mijn hand: https://www.forexfox.nl/?pageid=Webinars

Kunnen we binnenkort nog een ware kerstwebinar verwachten?

Admin-D
    Lid

HAHAHA, Ik heb de software niet eens meer allemaal, maar misschien kan ik nog wel een keer een poging wagen. In januari ga ik proberen om eens een dingetje te doen!

carnifex
    Bijdrager

Je kunt bij instaforex ook handelen met een cent account. Als je 10 euro stort, lijkt dat 1000 euro. Je handelt dan feitelijk in nano lots. Instaforex zal zeker niet de beste broker zijn, maar:

– Nano lots
    – MT4
    – Webplatform
    – Ondersteuning van heel veel mobiele platforms(BB, Apple, Android en nog meer)

Voor de beginner een mooi pakketje. Heel veel voor weinig.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register