shopify site analytics

2 vragen van een beginner

Home Forums Forex Trading Forex voor beginners 2 vragen van een beginner

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    rocro
    Lid

Hallo,

Ik ben nieuw met forex en dus ook op dit forum. Er zijn 2 vragen waar ik online geen antwoord kan vinden.

1) als ik een standaard lot koop van $100000 voor $1000 eigen geld, dan is mijn pipe waarde $10. Hoeveel geld moet ik bij mijn broker op de rekening hebben staan om met 1 standaard lot te handelen? Kan ik $1000 over maken voor 1 lot of moet ik wat extra als reserve overmaken?

2) Als ik 20 pipe’s win a $10 is dat een winst van $200, ik neem aan dat dit bij verlies het zelfde is 20 pipe’s verlies is $200 verlies

Hoop dat iemand een beginner op weg kan helpen-)

Grt
    Roy

+500

Thierry
    Lid

1. Je riskeert inprinciepe, en helemaal als beginner, zo weinig mogelijk per positie. Dus max 1-3% van je kapitaal per positie. 1 std lot met 1000 euro kapitaal is veeel te veel!
    Heb je dus bij een positie een SL van 50 pips dan riskeer je uitgaande van 2% 20 euro voor die positie. 50 pips/20 euro=lotsize (nog even omrekenen naar $)

2. Klopt + spread.

Erik
    Lid

Als ik je een tip mag geven: als je dit soort vragen moet stellen zou ik voorlopig nog niet voor echt geld gaan handelen en al helemaal niet voor het bedrag dat je hier noemt.

Om toch je vragen te beantwoorden

1) Je moet heel wat meer dan de waarde van 1 lot hebben. Als je positie in waarde vermindert dan is dat voor jouw eigen kosten, niet voor die van de broker. Je moet dus marge op je account hebben om dit verschil op te kunnen vangen. Doe je dit niet, dan krijg je een margin call en verkoopt de broker automatisch jouw positie met verlies.
    Er wordt aangeraden om niet meer dan 1-3% van je account te verhandelen, afhankelijk van hoe conservatief je bent. Dat betekent dat je dus 30k-100k op je account moet hebben om te handelen met lots van 1000E