shopify site analytics

10 pips basket

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Gertje
    Lid

Het werd weer eens tijd voor iets nieuws… 😀

Via het forum van Steve Hopwood [//www.stevehopwoodforex.com], een ‘getalenteerde’ EA-schrijver kwam ik bij een EA die gebruik maakt van de imperfectie van een ‘currency-ring’. Een currency ring is een groep paren, waarin elk paar precies 2 keer in voorkomt, bijvoorbeeld;

long EURUSD
    long USDCHF
    short EURCHF

Als je in elk van de 3 paren een even grote positie in zou nemen, zou je een bijna perfecte hedge hebben, daar de som van de 3 paren nagenoeg altijd 1 is. Doordat de nadruk in deze EA werd gelegt op NAGENOEG, wordt er gebruik gemaakt van de imperfectie in Forex, en sluit de EA alle posities als er 6 pips profit op de gezamenlijke teller staat. Deze situatie zou ongeveer 4 x per etmaal voorkomen, zodat je bij 0 risico door de ‘perfecte hedge’ per etmaal 24 pips profit zou kunnen boeken. ZOU kunnen, bij mij lukte het niet… 🙂

Steve heeft er een add-on aan toegevoegd, waardoor de EA bij elke x-pips profit voor een paar, voor DAT paar een positie toevoegd en daarmee de hedge verbreekt ten voordele van het ene paar. Het idee was dat die 4e trade de basket de 6 pips profit op zou leveren. Tijdens demo bleek dat als de paren rangen, de nieuwe posities elkaar snel op kunnen volgen met uiteindelijk -600 pips op de teller. 600 pips risico om 6 pips te scoren is ook mij wat te gortig.

Daar ik veel naar het scherm heb gekeken tijdens de demo, viel mij al gauw op dat het derde paar van de cirkel de boel in evenwicht hield, en heb ik de EA ‘aangerand’ en er een versie van gemaakt die 2 paren die hoog gecorreleerd zijn trade, bijv EURUSD en USDCHF welke bijna perfect tegenovergesteld lopen. Om slippage op te vangen heb ik de TP op 10 pips voor de groep trades gezet.

Door in beide paren een SELL of BUY te openen, en een extra trade te openen bij x-pips profit, kanteld de profit al snel naar ëën kant toe.

Ik heb vanaf maandagmorgen naast EURUSD/ USDCHF ook EURJPY/ CHFJPY genomen. Daar deze twee paren positief gecorreleerd zijn en dus dezelfde kant op koersen, open ik een BUY/ SELL of een SELL/ BUY.

In totaal draait de EA 4x;

EURUSD sell
    USDCHF sell

EURUSD buy
    USDCHF buy

EURJPY buy
    CHFJPY sell

EURJPY sell
    CHFJPY buy

Het resultaat; sinds vrijdag 10/2 +/- 13h00 tot nu toe, ruim 500 pips profit. Dit is een live-account.

http://www.mt4i.com/users/gertje-alpari

Het maandrendement zou tegen de 200% liggen…… :D:D
    http://www.mt4i.com/users/gertje-alpari/stats

+500

jan123
    Lid

interessant

dus per dag zou je ongeveer 150pips generen(in de realiteit zal dit meer zijn, maar ik heb het wat lager geschat om de berekening wat te doen kloppen)

150 pips X 20 dagen = 3000 PIPS
    Dit lijkt op een goeie belegging en een goeie ea
    vaste lotsize (zie ik graag;-) )

Gebruik je markets.com?

Want mss is het tijd dat je een andere broker zoekt omdat de spreads bij markets.com niet echt de ideale spreads heeft en je hierdoor wel wat geld/Pips niet kunt verdienen

Kun je een hyperlink geven naar de bron?

amai Montly return van +-180% dus dat kan zakken naar 150% 😮
    300 X 180.5%= 541,5
    300 X 150% = 450

Kun je je aangepaste ea uploaden?

reinier
    Bijdrager

Hier is de link naar de orginele post
    //www.stevehopwoodforex.com/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=313

Reinier

jan123
    Lid

@reinier 28880 wrote:

Reinier

Bedankt

Gertje
    Lid

@reinier 28880 wrote:

Reinier

Wijzigingen:

– 3e paar wijzigen in EURUSD,
    – alle ‘3’ de paren OF buy, OF sell
    – TP = 10 pips
    – stacking = 2 pips

Als je de EA ‘omdraait’ niet vergeten het magicnumber te wijzigen, anders gaan de 2 EA’s elkaars trade managen.

Ik heb 2 charts geopend, EURUSD en USDCHF. Op de ene chart de EA in buy-mode, en op de andere chart de EA in sell-mode.

Mooi om te zien hoe de koersen elkaar opjagen. Deze EA heeft wel een trend[je] nodig om in profit te geraken.

Ik ben met nog een ander idee bezig, wordt vervolgt…. 😀

Gertje
    Lid

PS:

Het beste werkt deze EA bij een broker die de marge bij hedgen ‘weg laat vallen tegen elkaar’.

Gebruik per 0.01 lot +/- 250,- balance, en een zo hoog mogelijke leverage.

Hoe lager de spread, des te eerder de TP bereikt zal worden.

jan123
    Lid

@Gertje 28885 wrote:

Wijzigingen:

– 3e paar wijzigen in EURUSD,
    – alle ‘3’ de paren OF buy, OF sell
    – TP = 10 pips
    – stacking = 2 pips

Als je de EA ‘omdraait’ niet vergeten het magicnumber te wijzigen, anders gaan de 2 EA’s elkaars trade managen.

Met stacking bedoel je waarschijnlijk StackPipDistance
    En wat bedoel je met het magicnumber wijzigen? Naar wat moet het gewijzigd worden?

En Timeframe is waarschijnlijk 1M

jarlvdb
    Lid

hmmm is dit nou gebruik maken van arbitrage??
    En waarom is dit specefiek op EURUSD, USDCHF, EURCHF ?
    Het zou dan toch theoritisch kunnen op pairen als EURGBD, USDGPD, EURUSD ? etc etc ?
    gewoon de 5 main curriences cross-quoten ?

Heb deze EA eens op demo laten lopen maar inderdaad veel risico. Wil de aangepaste van jou ook wel eens testen op een demo accountje, kan je hem uploaden? Ben zelf een leek in codering etc.

nick0016
    Bijdrager

Jij durft wel, gelijk op een live account. Respect!

Alleen de DD doet bij mij al een bel rinkelen dat er iets niet klopt.

Gertje
    Lid

@nick0016 28901 wrote:

Jij durft wel, gelijk op een live account. Respect!

Alleen de DD doet bij mij al een bel rinkelen dat er iets niet klopt.

Heb eerste de EA op demo laten lopen, ging zo goed dat ik live ben gegaan.
    DD is momenteel inderdaad erg hoog, denk dat de minimale benodigde balance niet €250 per 0,01 lot, maar €500 of meer moet zijn.

Ook de stacking-distance heb ik vergroot van 2 naar 5 pips.

Time will tell…

jan123
    Lid

t-est

jan123
    Lid

is het lotsize verminderen mss geen optie(toch voor het begin)?

als we een lotsize zouden hebben van 0.002 zou onze balance niet zo hoog moeten zijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Lost Password

Register