Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Eden Ik ben het Mulder eens dat hij trade volgens het princiepe: ''plan your trade and trade your plan''. Echter met zijn redenatie ben ik het niet eens. Ten eerste zal de BoE veel eerder een rente verhoging doen dan de FED. Ik vind het ten tweede vrij arrogant om een voorspelling van 20 geselecteerde bloomberg analisten te ondermijnen. Ik citeer: ''Daarnaast is onze verwachting dat de macro economische cijfers uit VS beter zullen zijn dan verwacht.''. In feite zeg je hier:"Bloomberg analist kunnen de pot op''. Ten derde gaat het helemaal niet slecht in Engeland. Als je de inkoopmanagersindex cijfer gevolgd hebt, had je kunnen zien dat Engeland één van de hoogste cijfers had. Ten slotte zeg je dat een rente verhoging afhankelijk is van economische omstandigheden, echter is de grootste factor in zo'n beslissing de inflatie.
Dan nog even mijn analyse: ADX is op 15, oftewel geen sterkte trend: ik blijf aan de zijlijn. Succes met deze trade!
off topic:
Ik geloof zeker dat mulderFX een winnende trader is en beschouw hem dan ook als professional echter betekend dat niet dat ik het met je eens ben. |
Bedankt voor je op- en aanmerkingen. Geef absoluut gelijk in dat BoE de rente eerder zal verhogen dan de FED. Alleen de recente opmars van de GBP prijst in dat de verwachting bij de eerst volgende BoE meeting is en daar geloof ik niet in. Vorige vote voor renteverhoging was 6 tegen 3 voor, dat zal niet ineens 0-9 worden. We hebben gezien bij de vorige meeting van de ECB wat toen het gevolg was dat Trichet niet schermde met een renteverhoging, toen zakte de EUR/USD heel hard naar beneden. Denk zelf dat eventueel een renteverhoging na de zomer zal plaatsvinden, in de maanden ahead zal naar mijn mening de GBP/USD dus dalen.
Daarnaast heeft de ECB als speerpunt inflatie 2% andere centrale banken vinden inflatie wel zeer belangrijk maar hun monetair beleid (FED en BoE) ligt meer op groei economie en dan pas inflatie controle. Natuurlijk heeft de inflatie veel invloed op een eventuele renteverhoging, alleen in UK is het nu 4%, terwijl het monetair beleid 2% voorschrijft. Als het ECB was geweest dan was er allang een renteverhoging gekomen. Dit is een duidelijk verschil van centrale banken, waar je absoluut rekening moet houden in Forex Trading.
Ben benieuwd naar de link waar analisten zeggen dat de macro economische cijfers slechter zouden zijn dan verwacht. Alle macro economische cijfers die geweest zijn, net als ADP report van gisteren liggen boven verwachting. Graag de link, dat kan mijn mening beïnvloeden.
ADX ik kijk er zelf niet naar als indicator, loop graag voor de troepen uit. :-)