Een tijdje geleden was ik met een aantal indicatoren aan het spelen die veel door andere forex traders op een niet nader te noemen forum gebruikt worden. Daar zat onderandere de trix tussen: een 3 keer "gesmoothe" moving average. Nou dit er meer interessants in deze indicator, maar ik wil vooral even de divergence/covergence hier uitlichten. De indicator zet namelijk uit zichzelf pijltjes, en die blijken vrij accuraat te zijn voor het scalpen. (voor zei die niet weten wat covergentie/divergentie inhoudt zou ik graag doorverwijzen naar babypips.com)
Ik heb het getest op USDCHF en EURUSD, op USDCHF heb je tussen de 65-70% winnende trades met een sl van 20 pips en een tp van 20 pips. EURUSD vergelijkbare resultaten. En met wat specifiekere entry points denk ik dat dat percentage nog wel een stuk omhoog te schroeven is.
Er zijn 2 versies, eentje van het nieuwe systeem
THV4 (klik) (je moet alles installeren om de trix indicator te kunnen gebruiken) of die van het vorige systeem, THV3. Denk dat de eerstgenoemde ietsjes beter is, maar daar staat geen code van op het internet, van de laatste wel (staat in de bijlage)
Hoe te traden
Installeer de indicator en voor de rest is het idee heel simpel: sluit een bar af met een groen pijltje in de indicator, dan ga je long, als een bar sluit met een rood pijltje ga je short. Ik raad aan om het te gebruiken in M15 met een sl van 20, mag eventueel iets kleiner, en een tp van 20.
Happy trading!
P.S. Er zit een fout in het script die ik niet kan vinden waardoor het me niet lukt om een ea te maken van dit systeem, misschien dat een forex goeroe van het forum daar even naar wil kijken?