Welkom op het grootste nederlandse platform met artikelen, analyses en uitgebreid forum over forex handel en de online handel in CFD's. Je bent nu nog een gast op Forexfox en daarom heb je nog niet 100% toegang tot alle delen van de site.
Registreren is natuurlijk gratis en duurt hooguit een minuut. Dus: Registreer of log hier in.
Forexfox.nl is te bereiken op info@forexfox.nl. Dus heb je vragen, opmerken of heb je hulp nodig? Schroom niet om een mailtje te sturen.
Shoot's Trading Strategie - Indicatoren Voegen Niets Toe
Tradegenoten,
Aanschouw hier het Youtube-kanaal van de heren "Shoot" en "Brendan", alwaar menig interessant filmpje over de wondere wereld van het traden te vinden is.
Voor de beginner (waaronder ik) zijn het vooral de simpele benadering en duidelijke uitleg van enkele basis-concepten die ervoor zorgen dat deze filmpjes erg interessant zijn.
Wat mij opviel is dat deze twee traders geen gebruik maken van indicatoren. De redenering is dat dit enkel en alleen afleidingen zijn van het volume en de prijs. Als je een aantal weken getrade hebt zou je dezelfde waarnemingen kunnen doen zonder deze indicatoren.
Wat is jullie visie op dit concept? En weet iemand trouwens hoe je de volume staafgrafieken bij Plus500 tevoorschijn kan toveren?
Re: Shoot's Trading Strategie - Indicatoren Voegen Niets Toe
ik ben zelf ook van de indicatoren afgestapt. hoe langer je met 1 grondstof bezig bent hoe meer je het onder de knie krijgt. en hoe meer de indicatoren afleiden.
Ik heb precies een indicator, de RSI of de MACD net hoe ik me voel. En ik gebruik hem eigenlijk alleen om te een instap moment te bevestigen.
Price action is key en moet de belangrijkste reden van een trade zijn, IMO. (Als je TA gebruikt tenminste)
__________________ De bank kan nooit “failliet gaan” en mag daarom indien nodig geld uitbetalen in de vorm van schuldbekentenissen die gewoon op een papiertje geschreven worden.
Maar what about volume dan? Als ik de heren van die filmpjes mag geloven zijn het juist de combi's van de prijsontwikkeling en bijbehorende verschillen in tradevolume waar zij op handelen. Bijvoorbeeld uitspraken als "alle bulls zijn nu geabsorbeerd in die en die prijsmove" baseren zij op die gegevens.
De man maakt mooie filmpjes, maar trade als een dweil .
Op de opening haf hij long moeten gaan op een veel sterkere beurswijsheid dan support/resistance: De markt wil een gap ALTIJD dichten. Hij had dus op 143 long moeten gaan (Dan geef ik hem nog een dollartje respijt) en op 147 oid moeten uitstappen.
OK, laat ik het anders formuleren: onderin bij menige graph met candlesticks met daarin de prijsontwikkeling van aandelen, grondstoffen, futures of whatever is een staafgrafiek te vinden die het tradevolume weergeeft wat samenhangt met de bovenstaande candlestick. Kan ik bij plus500 die grafiek ook krijgen?
Citaat:
OK, laat ik het anders formuleren: onderin bij menige graph met candlesticks met daarin de prijsontwikkeling van aandelen, grondstoffen, futures of whatever is een staafgrafiek te vinden die het tradevolume weergeeft wat samenhangt met de bovenstaande candlestick. Kan ik bij plus500 die grafiek ook krijgen?
OK, laat IK het anders formuleren: Wij handelen bij Plus500 geen aandelen, grondstoffen, futures of whatever. Wij handelen CFD en aangezien dat een OTC product is, KAN niemand hiervan de omzet weten dus heeft het ook totaal geen zin om die weer te geven, omdat het sowieso (op zijn best) maar een ruwe schatting is. Voor uitleg over CFD: CFD - Contract for Difference