Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MykelSilver |
Ik had 600 ounce zilver short, eerste lot gekocht rond 38 en daarna is het dus gestegen naar 49.81. Mijn account kon maximaal 52 aan zonder margin call.
Erg frustrerend en toen het eindelijk zakte zondagavond voor de eerste keer kon ik geen posities sluiten. Dan ganse dag zitten balen en kijken hoe zilver toch weer steeg naar 47.
Ongelooflijk hoe het kan keren, bijna alle verlies is goedgemaakt, enkel laatste positie staat nog in klein verlies.
Achteraf gezien had ik , wat mijn eerste strategie was , toch alles of niets moeten spelen.
Ofwel explodeert zilver en crasht mijn account, ofwel omgekeerd.
Nu heb ik er toch voor gekozen mijn te grote zilverpositie stap voor stap te verkleine en alle posities op 1 na met kleine winst kunnen sluiten, maar dus eigenlijk ook geen echte winst uit de zilvercrash gehaald.
Ik voel me in elk geval veel meer relaxed nu
Een les voor de toekomst. Wachten met shorten tot de trend effectief keert en niet wanneer het nog volop stijgt, ongeacht de koers zelf.
Plus500 zou me dan toch een kleine vergoeding uitkeren omdat ik zondagavond geen posities kon sluiten. Dank aan Armijn voor het lobbywerk