hey,
Ik heb het boek afgelopen weekend gelezen en denk dat dit boek zeker een bijdrage zal leveren aan de populariteit van van forex in Nederland.
Citaat:
|
en suggereert de beschrijving dat er een short-cut vliegende start bestaat
|
Ik denk dat je dit in perspectief moet zien. Voor beginners is het zeker een short-cut in de zin dat je na het lezen van dit boek voor een beginner een brede fundering zult hebben als het gaat om de basis van forex trading, de grote economieen, fundamentele- en technische analyse, verschillende trading methoden, risk management en de psychologische aspecten van forex trading.
De schrijver suggereert overigens niet dat forex trading een quick riche scheme is en dat komt ook meerdere malen terug in het boek. Die short cut is dus echt gericht op de uitgebreide informatie die in het boek staat.
Voor beginnende forex traders is dit zeker een aanrader, maar ook voor gevorderde traders kan het een leuke herhaling zijn met wat nieuwe inzichten.
Alhoewel er verschillende trading methoden worden behandeld in het boek, denk ik niet dat je ervan moet gaan direct actief te kunnen gaan traden op basis van deze methodes, want enige verdieping is wel noodzakelijk. Wel hebben beginners een zeer goed beeld van de verschillende methoden en aan de hand van de self assesment kunnen mensen alvast een aardig beeld krijgen van wat bij hen past.
Het grote pluspunt van dit boek is dat het erg compleet is. Voor een beginner komen alle belangrijke onderwerpen aan bod en ook erg uitvoerig. In die zin is het zeker een short cut. Ook de psychologische aspecten komen erg uitvoerig aan bod en dat is een groot pluspunt voor beginnende forex traders.
De schrijfstijl is erg prettig en je leest het boek makkelijk uit. Wel zou mijn advies zijn om het boek twee keer te lezen, want ik denk dat bepaalde dingen veel beter op zijn plaats zullen vallen.
De toets aan het einde is ook wel grappig en goed om te kijken in hoeverre je de stof uit het boekt begrijpt.
Ik heb niet gelet op taalfouten, want persoonlijk geef ik daar niet om en zegt dat ook niks over de inhoud.
Mensen die op zoek zijn naar een goed boek om de basis te leren van forex trading en die meer willen weten over de verschillende trading methoden en wat erbij komt kijken, zou ik zeker adviseren om dit boek aan te schaffen!
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.