Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobnac Als je veel briefjes bezit ben je volgens mij al te laat met inleveren maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast heb ik nog best veel guldens trouwens. Ik heb een munten verzameling met name euro's, maar heb ook een boel guldens. Weet iemand toevallig hoeveel je er voor terug krijgt? Gewoon inleveren bij de nederlandse bank in a'dam denk ik of neit? |
Kan ik mijn guldens inwisselen voor euro's?
De meeste guldenbiljetten kunt u nog tot 2032 inwisselen bij De Nederlandsche Bank (DNB) in Amsterdam. U moet dan kunnen uitleggen waarom u de bankbiljetten niet eerder kon omwisselen. Ook moet u een geldig identiteitsbewijs tonen. Sinds 1 januari 2007 kunt u bij DNB geen guldenmunten meer inwisselen voor euro's. Zilveren guldenmunten kunt u nog inwisselen bij de Koninklijke Nederlandse Munt (KNM) tegen de geldende zilverprijs.
Wel guldenbiljetten inwisselen, geen guldenmunten
Guldenbiljetten per post inleveren
Buitenlands geld
Meer informatie
Wel guldenbiljetten inwisselen, geen guldenmunten
Voor het inleveren van waardepapieren en bankbiljetten was altijd al een langere periode beschikbaar dan voor het inleveren van munten. Deze traditie wordt gehandhaafd. De inlevertermijnen voor munten en biljetten waren bij invoering van de euro op 1 januari 2002 al bekend. Deze termijnen veranderen niet meer.
Guldenbiljetten per post inleveren
Guldenbiljetten kunt u ook opsturen naar DNB. Hierbij moet u een kopie van een geldig identiteitsbewijs en het ingevulde formulier 'Aanvraag voor omwisselen bankbiljetten' meesturen. Dit formulier kunt u downloaden als pdf-file via de website van DNB.
De tegenwaarde wordt op uw bankrekening gestort. Het opsturen is voor eigen risico.