Ok, eens kijken of ik kan solliciteren naar de Geld Coach functie
Vraag:
Beste Geld Coach,
Ik heb een vraag. Ik zit nog op de middelbare school en wil later echt wat bereiken, echt veel geld hebben. Hoe kan ik daar nu al mee beginnen? Ik weet wel dat veel geld niet gelukkig maakt, tenminste dat zeggen ze. Ben het er niet mee eens, maar toch. Wat zijn goede banen waar je veel mee verdient?
Lees het hele verhaal op forexfox.nl Geld Coach: Hoe kan ik later rijk worden? - Forex
Antwoord van "The Great Geld Coach";
Een hele mooi vraag is dit om te beantwoorden. Toen ik zelf nog op de middelbare school zat, dacht ik hier ook heel veel aan en helaas had ik toen niemand die hier een antwoord op kon geven. Door vallen en opstaan en genoeg levenservaring ben ik zelf achter het antwoord gekomen van deze vraag en die wil ik graag met je delen. Het is een combinatie van factoren maar in principe kan iedereen rijk worden maar dat gebeurd niet omdat de meeste mensen in hokjes denken, te weinig of juist te veel risico nemen, achter elkaar aanlopen and last but not least: doorzettingsvermogen! Ik zal je de handvatten geven om ook rijk te worden en ik hoop dat als je later een rijk man bent hieraan terug denkt en dan je zult inzetten voor de medemens.
Dat geld niet gelukkig maakt is pure onzin van mensen die het roepen die geen geld hebben. Geld is vrijheid en met vrijheid kan je veel dingen doen en heb je minder stress en zal je huwelijk ook niet stranden door financiële problemen. Om rijk te worden moet je iets doen wat heel simpel lijkt maar wel heel erg cruciaal is. Geef minder uit dan dat er binnenkomt. Spaar elke maand, hoe klein het bedrag ook is maar vergeet niet om ook te genieten van het leven. Je kan de leuke dingen blijven doen maar zoek deze goed uit door bijvoorbeeld gebruikt te maken van acties of kortingen en nooit de hoofdprijs te betalen. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is niet voor niks een mooi Nederlands spreekwoord. Neem
nooit een persoonlijk krediet!
De volgende tip is ook belangrijk, houd bij wat er in komt en uitgaat zodat je precies weet hoe liquide je bent en of je dingen moet aanpassen als dat nodig is. Gooi die dure abonnementen eruit en zorg dat je niet voor alles verzekerd bent. Tip 3 is een hele bijzondere maar moet je altijd blijven onthouden. Loopt niet achter de rest van het volk aan, zorg dat je altijd je eigen mening hebt en over dingen nadenkt. Met dit proces zal je zien dat je kansen ziet en krijgt waar andere mensen aan voorbij lopen. Dit zal niet "overnight" gaan maar moet je adopteren in je eigen leven. Met een mooie balans van deze 3 zaken ben je al heel ver op weg om stinkend rijk te gaan worden maar het allerbelangrijkste advies is het volgende: Zorg hoe jong je ook bent dat je een netwerk van mensen om je heen bouwt. Er zullen mensen uit je netwerk vallen maar zorg ervoor dat je altijd eerlijk bent en mensen vertrouwen en aandacht geeft uit je netwerk van mensen. Deze mensen kan je in situaties inzetten als jou persoonlijk kruiwagen voor de dingen waar je zelf niet goed in bent. (voorbeeld meehelpen met je verhuizing) Je zal zien dat als je een groot mooi netwerk opbouwt je vermogen ziet groeien. Het netwerk zal je in alles voor zien (van een leuke baan, tot kansen om te ondernemen e.d.)
Maar we zijn er nog niet en ik zal bij de volgende 7 reacties van verschillende foxers doorgaan om te zorgen dat jij een rijk man wordt en blijft! Voorlopig genoeg huiswerk voor je.