Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Oostenrijkse Economische School en Ludwig von Mises is een goede keuze. Zelf heb ik veel gehad aan boeken van Jaap van Duijn en George Soros. Soros heeft een speciale positie in de economie en Jaap van Duijn is goed op de hoogte van trends en cycli. Daarnaast heeft Willem Middelkoop een goede kijk gegeven op deze corrupte wereld. Dat vind ik zelf belangrijker dan economische details.
Indien ik nu nog een boek zal lezen over de economie, dan zou ik kiezen voor;
Turbulente tijden van Alan Greenspan.
Ik ben wel benieuwd wat hij ons te melden heeft.
Ik ben dus meer van de cyclus. De cyclus omvat alle economische details in grote lijnen. Zo zijn er hele kleine cycli, maar ook hele grote. Indien je echt wilt weten hoe het werkt, dan is de Bijbel mogelijk het beste boek. Klinkt misschien gek, maar al deze ellende staat beschreven in de Bijbel. De toekomst ligt al vast. Nieuws kijk ik niet naar, want je hebt er niet veel aan. Het is alleen belangrijk om te weten wanneer de FED iets in de planning heeft en de datums van publicatie van belangrijke cijfers.
Maar wat is precies je doel?
Indien je de wereld wil begrijpen, dan kan je het beste onderzoek doen naar de oprichting van het banking kartel, FED, Bank of England, Belastingstelsel, BIS, Godsdienst, Money Changers, Rothschild, enz. Degene die daar boven staan maken de economie.
Er zal altijd een boom en bust zijn. Daar kan geen economische theorie tegen op. Een cyclus beschrijft dat nog het beste. |
Ik heb geen flauw idee hoe ik de bijbel zou kunnen gebruiken voor de beurs, ik zou graag willen weten hoe alles ''echt'' werkt...+ Ik zou ook geweldig graag willen weten waarom de toekomst al vastligt
ik wacht met smachts op een alles verklarende reactie!