Citaat:
|
Ben het er mee eens dat Jan Modaal dit niet had mogen verwachten wel hadden ze er de vraagtekens bij mogen&moeten zetten waarom deze bank zo'n hoge rente gaf.
|
Als je NIET begrijpt dat rendement en risico evenredig aan elkaar lopen (Hogere rente = hoger risico) ben je imo gewoon je geld niet eens waard. Als je als Jan Modaal zomaar ergens bij 1 of andere nit-bank (ter vergelijking, die ik al eerder maakte trouwens: Ijsland heeft net zoveel inwoners als de stad Utrecht en daar dan de 3e bank van....) al je spaarcentjes stalt, zonder even 5 minuten te googlen, ben je gewoon een supersukkel en moet je gewoon op de blaren zitten voor je achteloze gedrag. Zie het als volgt: Als jij een HEEEEL dikke portemonnee op zak hebt, dan let je daar toch ook extra goed op?
Tja, als je te lui bent om even te googlen en daarna conclusies te trekken (duurt 6 minuten voor een BEETJE handig figuur, kwartiertje maximaal voor Jan Modaal) dan is het gestalde geld voor jou blijkbaar niet zo heel belangrijk.
Ik vind overigens dat Woutertje best even had kunnen wachten met bijspringen op harde garanties (En met het feit dat hij OOK de rente nog betaald ben ik het HELEMAAL oneens).
Ijsland maakt op zich wel een leuk statement, maar het is echt niet meer dan "schattig" te noemen. Ik weet echt wel vrijwel 100% zeker dat ze op de 1 of andere manier een keer moeten gaan aftikken, anders kunnen ze het binnen het IMF, Europa en weet ik veel waar ze nog meer lid van zijn verder wel shaken. Als ze niet over de brug gaan komen, lopen ze figuurlijk gezegd binnen een jaar of 20 weer rond in berenvellen en dragen ze weer knuppels

.