Vermogende Nederlands de klos met zwart geld? Bluf of geen bluf van de overheid? Ik denk dat het een goede bluf is maar kan mij voorstellen dat rijke Nederlanders met zwart geld op buitenlandse rekeningen er niet vrolijk van worden.
Een anonieme tipgever zal de fiscus tientallen miljoenen euro's aan belastinggeld en boetes voor inkomsten gaan opeisen die verzwegen zijn. De telegraaf onthulde een paar dagen geleden al dat de tipgever aan de belastingdinest honderden geheime rekeningnummers in handen heeft een deze gaat afstaan aan de fiscus voor een riante vergoeding. Schijnbaar heeft de eerste rekeninghouder zich al gemeldt en erkende dat de tip klopte.
Het valt mij op dat de laatste paar maanden steeds meer berichten naar buiten komen om Nederlandse mensen aan te pakken die ergens nog een pak geld hebben liggen. Volgens mij gaan ze hierin ook steeds verder. Mensen kunnen nog tot inkeer komen voor 1 januari 2010 zonder dat ze extra boetes hoeven te betalen, daarna kunnen ze de klos zijn en boetes tot 300% moeten betalen als ze gepakt worden.
December zal wel een mooie maanden voor de belastingdienst gaan worden.
Laatst gewijzigd door Dajo; 01-11-2009 om 15:06 |