Geld geeft je een vorm van vrijheid en dat maakt je meer gelukkiger. Echter, echte geluk komt toch vanuit je basis en geld is toch het slijk der aarde. Hebzucht, Jaloezie maken veel kapot. Mensen met (te) veel geld lopen ook vaak naast hun schoenen en denken boven andere mensen te staan.
Het is in mijn ogen erg belangrijk om een mooie balans te zoeken hierin. Geld en levensvreugde moeten een balans hebben en het is natuurlijk altijd goed om een drive te hebben om meer dingen in het leven te doen die extra geld opleveren. Het is toch een vorm van beloning (maatschappelijk gezien) dat je extra beloond wordt voor hard werk werken en risico lopen.
Er zijn gewoon fases in het leven en iedereen ziet het weer anders. Het is een mooi onderwerp om hierover te praten. Mijn moeder zei altijd: Uitgeven NU. (genieten moet je)
Gisteren heb ik toevallig een programma gezien over mensen die een grote prijs hadden gewonnen. Je ziet meestal hetzelfde patroon: Jaloerse vrienden en vreemde mensen die nu in een keer vrienden met je willen worden. Ben altijd erg gechameerd van dit soort programma's. Vroeger keek ik graag naar Jambers die had ook een paar keer zo'n mooie documentaire hierover gemaakt. Eigenlijk komt het er op neer als je te veel geld hebt er altijd ellende van komt.