Tour de France 2009 - Trading game Ik neem aan dat ook hier een aantal verstokte Tour liefhebbers zitten, ik heb een leuk idee voor een spelletje wat wij vroeger altijd deden: Het aantal renners handelen: Voorbeeldje:
Er doen (let's say) 21 ploegen mee met 9 renners each: 189 totaal dus, nu handel je gedurende het spel het aantal renners wat de Tour zal uitrijden.
Je mag een quote VRAGEN aan een deelnemer van het spel, als de quote krapper of gelijk is aan 5 renners MOET je dan ook handelen.
Dus, stel ik wil handelen, dan kan ik aan Armijn vragen: Geef mij een quote voor 10 rennerscontracten. Hij mag dan een quote maken die hij wil, als hij denkt: Ja, dikke doei, die rare Dajo wil elke keer handelen, ik wil niet handelen nu, dan zegt Armijn: 120-170, die spread is breeder dan 5 renners, dus ben ik niet verplicht te handelen.
Ik ga nu op zoek naar Admin, die houd wel van een gokje, aan hem vraag ik hetzelfde, en zijn quote is: 160-162, waarbij de spread krapper dan 5 renners is, du MOET ik handelen op die quote. Laten we zeggen dat ik denk dat 165 renners de Tour uit zullen rijden: Dan moet ik dus traden met Johan op 162. De uiteindelijke hoeveelheid renners die de Tour zullen uitrijden geldt dan uiteindelijk als "koers", verder gaat het EXACT zoals bij aandelen, je kunt short gaan, je kunt een positie hedgen, eerder sluiten, enz. enz.
Leuk of niet leuk om tijdens de Tour te doen? |