Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferox Verlies goud en zilver = winst dollar?
Dit is ongetwijfeld zo, maar de verhoudingen kloppen toch niet.
Zilver zakt nu 2 dagen op rij bijna 10%, maar de dollar is nu toch niet zo dramatisch sterker geworden? Tov de yen bv is hij zelfs nog zwakker.
Is het niet meer een bubble die ontploft, omdat er paniek in de markt zit, en iedereen verkoopt, om het even wat? |
zowieso is er en verschil tussen zilver en goud, goud is van de week van 1800 naar nu 1680 gegaan, dat is een procentje 7. zilver is idd 20% gezakt. Inderdaad, de dollar is slechts 1% sterker geworden (USDX = weging tegen meerdere andere valuta)
7% omlaag in dollars is niet echt een bubbel die ontploft, als goud naar de 500$ gaat, dan kunnen we spreken van een bubbel die ontploft. (onder de 1400 begin ik overigens ook wel al zenuwachtig te worden moet ik toegeven). En ik ben nog steeds overtuigd van de lange termijn up trent. Zolang de economie blijft kwakkelen zoals hij doet en inflatie hoger ligt dan de rente zal dat zo zijn. Ook ben ik nog steeds blij met mijn fysiek goud dat ik vorig jaar voor 950E per ounce gekocht heb en mijn fysiek zilver dat ik voor 19E (including tax) gekocht heb. Af en toe een stapje terug hoort erbij.
Dit is een korte termijn effect, een overdreven reactie op het nieuws van de FED. Gezien het nieuws van de FED nog steeds geen structurele oplossingen bied voor het economische systeem dat verzuipt in de schulden maar weer een lapmiddeltje is maakt het op de lange termijn geen hol uit.
Dit is juist een goed moment om meer fysiek te kopen. Helaas dus dat het in euro's nog niet zo opschiet en er over zilver BTW betaald moet worden...