Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Ik handel vaak totdat ik wat heb verdient en dan sluit ik. Meestal stijgen we niet ineens door, maar je hebt wel gelijk. Van bodem tot top en dan niet proberen alles eruit te halen werkt goed en geeft rust.
Maar ik probeer te onderzoeken hoeveel winst ik per transactie kan maken. Een paar procent is vaak al voldoende. Indien ik tijd kan voorspellen dan is dat helemaal mooi en rustgevend.
Wat is eigenlijk een normale % winst bij de forex handel, uitgaande van een hefboom van 50. Ik lees ook veel over pips, maar wat is daarbij normaal? |
Er is geen
normaal winst %. Dit is sterk afhankelijk van het timeframe, het instrument en de hefboom waarop je handelt. Hoeveel
pips je pakt op een trade is niet afhankelijk van de hefboom maar de beweging die de prijs maakt.
Voor iedere trade die je opent heb je als het goed is een target in pips bepaalt. Dit kan een support of resistance zijn of een ander level. Hetzelfde doe je voor je SL, dus je
risico.
Uiteraard kun je daarna je trade
babysitten en schuiven met je SL en TP als het nodig/slim is, maar je initiële target en risico bepaal je voor je de trade opent.