Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armijn Klopt helemaal Mr. Eden.
Banken komen door de stresstest heen en sommige betalen zelfs hun leningen terug aan de overheid. Beurzen zijn laatste 2 maanden behoorlijk in opmars (+30% vanaf de low). Laatste tijd geen dramatisch nieuws en goud is natuurlijk erg hard omhoog gegaan de afgelopen 2 jaar.
Ergens vertrouw ik het toch niet en denk persoonlijk (ben een bear) dat er nog grote klappen gaan vallen en dus goud meer waard gaat worden (vertrouwen in goud tov andere valuata)
Maar je hebt volgens mij wel gelijk dat de goudprijs wel erg hoog staat en dat de weg naar beneden open ligt als de economieen weer aan gaan trekken op termijn (of snel). |
De kans is vrij groot op dit moment dat we in een bear market rally zitten. Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat er nog grote klappen gaan vallen en misschien moet het ergste zelfs nog komen.
Ik denk niet dat er een herstel komt voor 2011 en volgend jaar zou dan nog wel eens hard kunnen tegenvallen. En dan is het de vraag of er wel een herstel komt in 2011 want ik weet niet of iemand anders dit ook gemerkt heeft maar men zegt al sinds eind 2007 dat alle problemen opgelost zijn en telkens blijkt dat ze of onwetend waren of gelogen hebben ... ik zou zeggen trek daar uw eigen conclusies maar uit

.
Ivm goud ...het zou eerst wat kunnen zakken om daarna heel sterk te stijgen maar vooral tov de dollar. Dit is het enige vervelende aan die euro dat we nooit ten volle van de goudprijs kunnen profiteren zoals de amerikanen dat wel kunnen omdat de goudprijs eigenlijk net zoals olie bijna rechtstreeks gelinkt is aan de waarde van de dollar (lage dollar is hoge olie en goudprijs normaal gezien en hoge dollar is lage goud en olieprijs normaal gezien). Natuurlijk moet je altijd met andere factoren rekening houden ook maar de dollar heeft toch wel een behoorlijke invloed op de prijzen van die goederen.
Theoretisch valt er op mindenlange termijn veel geld te rapen door short te gaan op de beursindexen en long in de euro vs dollar parity, maar je moet wel eerst wat mogelijke verliezen kunnen absorberen. Natuurlijk dit is allemaal in de veronderstelling dat wat ik hierboven zei klopt en er geen manipulatie plaats vindt.
Het hangt ook wat af hoe erg de deflatie of inflatie wordt en ook daar is het wat speculeren .. er is een grote put dus eerst deflatie wellicht maar daarna zou er wel eens hyperinflatie kunnen ontstaan.