Citaat:
|
Ik ben er nog niet uit , of ik bij Plus 500 ook in het echt zou willen traden( geen directe helpdesk, alleen mailcontacten mogelijk, wie zit erachter? Ltd in GB, vele nog niet te verifieren verhalen op internet ) Wil ik daar mijn geldmiddelen onderbrengen en tot welk bedrag?
|
Welkom Sipkema! Uiteraard moet je altijd je gezonde verstand laten werken, maar ik kan je vertellen dat ik oprecht nog NOOIT uit eerste hand heb gehoord dat er "zomaar" geld verdwenen is bij Plus500 (Dat in tegenstelling tot sommige NLse grootbanken, kan me nog een soort van affaire met een voetbal en schaatssport sponsorende bank herinneren en ook iets met een bank uit Ijsland

).
Je moet het zo zien: Plus500 bestaat uit een groepje techneuten die (heel) veel geld heeft verdiend aan het ontwikkelen van software modules voor oa online gaming. Het bedrijf en de technologie erachter is verkocht dus konden ze feitelijk met zijn allen onder een palmboom kruipen met een lekkere mojito.
Maar ook dat gaat vervelen (Heb ik van horen zeggen

), dus wilden ze na een jaar weer eens hun hersenen aan het werk zetten, dus hebben ze al hun centjes weer op een hoop gegooid en zodoende is men Plus500 begonnen te ontwikkelen.
Zoals eerder gezegd zijn dit techneuten en geen gelikte marketingboys met snelle praat en mooie trucjes en dus hebben ze als businessmodel: We maken gewoon een makkelijk te gebruiken product en we geven gratis geld weg, dan ziet het publiek heus wel de potentie van ons product en dan komen de stortingen vanzelf wel. Dat hebben ze goed gezien.
Vandaar dat ze dus geen belteam hebben. eToro heeft wel een belteam, maar die zijn er helaas niet op uit om je te helpen. Ja, ze willen je best helpen: van de wal in de sloot, of van de regen in de drup, maar dat is niet de hulp waar je op zit te wachten.
Je moet je natuurlijk ook goed beseffen wie al die poespas moet betalen. Kleine hint: het gaat niet van de jaarwinst vd broker af.
Plus500 gaat er vanuit dat hun product an sich zo weinig "support" nodig heeft dat men ook wel zonder belteam en chat en dergelijke kan, Plus500 stopt dat geld liever in de bonussen of in de gratis €35 (25+10) die je kunt krijgen bij sign up. Natuurlijk gaat het af en toe eens mis, maar dat is overal (En het zou je verbazen hoe vaak het dan alsnog achteraf een foutje van de persoon zelf lijkt te zijn en niet van +500.)
Ondertussen maakt Plus500 een behoorlijke boterham hiervan, dat is op zich ook helemaal niet erg natuurlijk, maar Plus500 zou wel goed gek zijn als ze dat op het spel zouden zetten door te gaan stoeien met deposits van klanten. Het is een internet bedrijf en je kunt al raden wat er gebeurd als het ergens ooit eens verkeerd gaat: Die persoon kalkt het hele internet vol met klaagverhalen.
Dat is natuurlijk VRESELIJK slechte reclame en het gaat ook nog eens bliksemsnel, binnen een week kan de hele reputatie naar de haaien zijn. Dat is niet alleen zonde van je inkomsten die je misloopt, maar ook van de 20 miljoen die je er al ingestoken hebt om het bedrijf op te zetten.....
It makes more sense voor Plus500 om gewoon nette handel te drijven en nog jarenlang hier een mooie boterham mee te verdienen, dan om wat klanten proberen te skimmen voor ettelijke tienduizenden dollars.
Plus500 heeft sinds afgelopen zomer een licentie gekregen van de FSA, de FSA wordt gezien als de meest strenge beurswaakhond van de wereld met een oerwoud aan regels en verplichtingen waar de broker aan moet voldoen om een sticker "Licensed by FSA" op de deur te mogen plakken, dus dat geeft al een beetje aan dat men bij Plus500 wel bezig is voor de lange termijn. (Overigens: Zo'n hele procedure van het aanvragen van een licentie is overigens beslist niet goedkoop, reken ook hier weer op €1 miljoen+).
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je TOCH liever gewoon iemand spreekt in je eigen taal: Dat kan natuurlijk ook gewoon, er zijn voldoende goede partijen, wara gewoon mensen zitten die je kunt bellen:
GFC of
FXGM bijvoorbeeld