Welkom op het grootste nederlandse platform met artikelen, analyses en uitgebreid forum over forex handel en de online handel in CFD's. Je bent nu nog een gast op Forexfox en daarom heb je nog niet 100% toegang tot alle delen van de site.
Registreren is natuurlijk gratis en duurt hooguit een minuut. Dus: Registreer of log hier in.
Forexfox.nl is te bereiken op info@forexfox.nl. Dus heb je vragen, opmerken of heb je hulp nodig? Schroom niet om een mailtje te sturen.
Als Armijn een prijsvraagje doet, dan kan ik niet achter blijven...
Ik verzamel al een jaar of wat antieke aandelen, fysieke aandelen die dus ooit in omloop zijn geweest. (En sommige hebben zelfs nu nog waarde)
Vroeger werden "aandelen" ook echt daadwerkelijk gedrukt, net zoals bankbiljetten en als je dus aandelen kocht of verkocht kreeg je ze daadwerkelijk in je hand. Tegenwoordig is dat niet meer zo, alles wordt giraal afgehandeld en ipv duizenden aandeelcertificaten te drukken wordt er nu 1 fysiek certificaat gedrukt die de waarde van de hele onderneming vertegenwoordigt.
Wat is hier leuk aan? Nou allereerst: je leert een hoop over de geschiedenis van sommige bedrijven, de jacht op bepaalde aandelen (Kan een bepaalde markt zijn zoals: NLse industrie aandelen of bijvoorbeeld: uitgeverijen, maar ook aandelen van 1 bepaalde streek of 1 bepaald land.)
En dan is er ten slotte nog het grafische aspect, sommige antieke aandelen zijn gewoon heel erg mooi om naar te kijken.
PFFFF, je moet er maar zin in hebben... Is dat nog wat waard zo'n stuk oud papier? Dat kun je wel zeggen ja, het duurste aandeel so far bekend heeft een geschatte waarde van ongeveer €10 miljoen. (Dat is de absolute uitschieter) Maar er worden regelmatig aandelen ter veiling aangeboden met startprijzen van meer dan €10.000
Zie bijlagen voor een aantal erg mooie aandelen.
Nu is de prijsvraag: Hoe heet deze hobby in het nederlands? Wat valt er te winnen? Degeen die met het juiste antwoord komt krijgt van mij het boek: "The art of the markets" Dit is een luxe "koffietafelboek" met schitterende detailopnames van bepaalde verzamelwerken.
Dat is correct (Alhoewel daar wat strijd over is, sommigen zeggen dat het Scriptofilie zou moeten zijn)
Kom maar op met je adres...
Omdat dit wel HEEL snel geraden was een vervolg vraag. Iedereen die het juiste antwoord via PM (prive bericht) DUS NIET hier in dit topic...) naar me toestuurt krijgt van mij een paar oude aandelen toegestuurd.
De vraag is: Wat is het duurste verzamelaandeel ter wereld?
Dat is correct (Alhoewel daar wat strijd over is, sommigen zeggen dat het Scriptofilie zou moeten zijn)
Kom maar op met je adres...
Omdat dit wel HEEL snel geraden was een vervolg vraag. Iedereen die het juiste antwoord via PM (prive bericht) DUS NIET hier in dit topic...) naar me toestuurt krijgt van mij een paar oude aandelen toegestuurd.
De vraag is: Wat is het duurste verzamelaandeel ter wereld?