Naam: Danny Hopman
Foxnaam: Dann1s
Leeftijd: 19 jaar
Opleiding: HBO - Information Engineering
Foxstatus: Speculant
Hoe lang ben je al lid van ForexFox? Sinds begin mei, 2011.
Hoe ben je in aanraking gekomen met Forex? Vanwege mijn interesse in economische gebeurtenissen en waarden volgde ik al een jaar RTLZ op televisie. Op een gegeven moment werd het nieuws mede mogelijk gemaakt door Plus500 (Worlds trading machine). Ik heb niks met de mededeling mee gedaan totdat ik een keer toevallig een actieve laptop met internet in de buurt had staan. Na het doorlezen van de website ben ik onderzoek gaan doen naar de term 'Forex'.
Waarom handel je in Forex? Ik ben gefascineerd geraakt door de eenvoudigheid van het systeem en de potenties die deze markt biedt. Forex was voor mij heel simpel te begrijpen. Ik had een valutapaar en daar kon ik in kopen of verkopen, thats it!
Daarna begon ik de betrouwbaarheid en veiligheid van de valutamarkt te waarderen. Eerder had ik gekeken naar de beurs. Bij aandelen is er een koper nodig om je rendement binnen te halen. Bij valuta hoef je geen zorgen te maken over het inwisselen van je valuta. Valuta is altijd in te wisselen. En nog belangrijker vond ik het volgende: Je hebt het verlies dat je neemt zelf in de hand.
Hoe heb je ForexFox gevonden? Forexfox is zeer goed geïntegreerd in meerdere zoekmachines. Tijdens het zoeken naar informatie over Forex kwam ik de Forexfox homepagina tegen.
Wat zou je nog willen zien op ForexFox?
- Een met Nederlandstalige spraak ondersteunde tutorial.
- Een applicatie en/of overzicht die toont hoe wij Foxers (live) handelen op de hoofdpagina of een aparte tab.
Althans de Foxers die vrijwillig hun resultaten live synchroniseren om beginnende traders te helpen. Play or Real money? Ik handel met echt geld. Wil je goed leren handelen dan moet je dieptepunten bereiken met je eigen vermogen, dan pas leer je in mijn ogen van je fouten.
Welke trade ging helemaal de mist in? Op het probleem met mijn parkiet die op mijn toetsenbord sprong na?

Geen. Ik heb genoeg verliezen gemaakt maar deze zie ik niet als fouten, maar dure lessen die noodzakelijk zijn voor een later succes.
Wat is je beste trade ooit geweest? De exacte data weet ik niet uit mijn hoofd. Zal nog even de tijden opzoeken. Eind vorig jaar op de EURUSD maakte ik tijdens een nieuwsrapportage over de Amerikaanse werkeloosheid een rendement van circa 370% binnen enkele minuten.
Een buy-entry met een zeer hoge lotgrootte werd geactiveerd. Deze heb ik op een gegeven moment omgezet in een grote sell positie vlak voordat de koers helemaal omlaag kelderde. Vervolgens heb ik deze weer omgezet in een grote buy positie en ben ik na het toppen van deze stap eruit gestapt. Een uur erna stabiliseerde de koers.
Wat zijn je ambities met Forex? Om met een eerste inleg doormiddel van een high-risk strategie binnen vier jaar €120.000 te verdienen. Met dit bedrag start ik een eigen Albert Heijn franchise, waarnaar er meer volgen.
Mijn toekomst heb ik al vanaf mijn vroegere jaren vastgesteld. De grootste drempel is het benodigde startvermogen dat ervoor nodig is.
Wat is je Forex motto? Negeer je eigen wil, luister naar hetgeen je gebruikt.
Waar trade je? Thuis op een laptop met een zeer trage internetverbinding
Wat zijn je strategieën? Reversed hedging, Swinging en RSI
Welke Forex boek(en)heb je gelezen? The Daily Trading Coach (
BAD!!) en The essentials of Forex trading (
MUST HAVE!!)
Waar handel je het liefst in? De USDZAR (vanwege de volatiliteit) en AUDUSD (voor carry trading)
Tip voor beginnende traders?
Begin de theorie te leren via
Babypips.com. Alle theorie wordt hier eenvoudig, humorvol en via een lesstructuur aangeboden. Handel daarna een paar maanden totdat je het gevoel hebt dat je niet verder komt met alleen de theorie. Lees daarna als je mijn tip wilt volgen het boek 'The essentials of Forex trading'' voor het vormen van een psychologische basis .