Naam: Thierry
Nickname op ForexFox: Thierry
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO administatie, nu bezig met HBO MER
Favoriete deel van ForexFox: Forum, blog en chat
Status op Forex forum: Beginner
Hoe lang ben je al lid van ForexFox: 26-06-2009 (Zo lang alweer?)
Hoe ben je in aanraking gekomen met Forex: Eerst gehandeld in opties, futures en aandelen. Daarna via forums in aanraking gekomen met forex. Lekkere markt door hoge volumes en volatiliteit.
Hoe heb je ForexFox gevonden: Ik meen door via google wat te zoeken naar forex en nederlandstalige sites. Ben er achter gekomen dat dit verreweg de beste Nederlandstalige website over forex is!
Wat zou je nog willen zien op ForexFox: Opnieuw live webinars.
Play or Real money: Real, wel kleine bedragen voorlopig.
Welke trade ging helemaal de mist in: Teveel om op te noemen. De oorzaak was vaak het niet houden aan eigen methode, en dat is dodelijk.
Wat is je beste trade ooit geweest: Weet ik niet meer specifiek. Maar de beste trades zijn degene waarbij je discipline toont door je aan je eigen methode te houden en goed money management gebruikt. Ongeacht of dit dan een verlies of winst trade is.
Wat zijn je ambities met Forex: Rijk worden uiteraard. Maar eerst eens proberen constant te worden en iedere maand een paar honderd euro bijverdienen. Later misschien wel als werk en full time.
Lezer of meer een poster op ForexFox: Toch meer lezer.
Wat is je Forex motto: Doe je huiswerk, houd je aan je methode en MM en je wordt een winnaar!
Waar trade je: Oanda, heb ook een account bij IB maar dat is voor grotere volumes pas interessant.
Welke Forex boeken heb je gelezen: Geen specifieke. Ik handel op basis van TA en lees vooral via internet veel. Daarnaast wat boeken via de bieb over TA zoals "beleggen met TA" van harry geels. Al heb ik deze nog niet uit.
Waar handel je het liefst in: Alles waar ik kansen in zie. Zowel valutaparen als goud.
Tip voor beginnende traders: Zoals mijn motto. Probeer eerst zoveel mogelijk te lezen en leren. Zorg dat je duidelijk trading regels hebt, stel een moneymanagement plan op. En oefen je suf om je hier aan te houden via een demo account. Als dit lukt kun je pas echt gaan verdienen. Vergeet niet dat dit een serieuze business is en je niet binnen 3 maanden rijk zult zijn. Voor ieder ander vak moet je ook jaren naar school en zelfs dan ken je slechts de theorie. Voor mij is het prima als ik er nog 5 jaar over doe om full time handelaar te worden.
Welke ForexFox gebruiker zou je graag in the spot willen zien: Armijn vanwege zijn inspirerende posts en werk voor forexfox en Dajo voor al het harde werk en eveneens interessante informatie. Maar ook al degene die actief met forexfox zijn en hun steentje bijdragen. Hopelijk kunnen we elkaar helpen op constant te verbeteren.