Wat is er nu mooier om vanuit je huis een beetje Forex te handelen en daarnaast te leven als een god in Nederland. Het klinkt allemaal geweldig en kan mij ook voorstellen dat dit voor veel mensen een droom zou zijn. Eigenlijk kan je de parallel maken met alles in het leven waar mensen succesvol in zijn. Ik merk dat forex handelen niet veel anders is als poker van een jaar of 7 geleden. De online poker pioniers verdienden op een redelijke makkelijke manier hun geld en leefden een droom. Waarom slaagden er uiteindelijk maar een handje vol spelers en spatte de “poker” droom voor de meeste al uit elkaar voordat die begonnen was?
Ik weet zeker dat dit ook gaat gelden voor Forex. Er zullen de aankomende jaren heel veel nieuwe traders bij gaan komen nu Forex steeds populairder gaat worden nu de media en grotere financiële instellingen het ook op gaan pakken. Met het drukken van een paar virtuele knoppen de weg van financiële onafhankelijkheid inslaan kan natuurlijk rekenen op veel aanwas van mensen die dit ook ambiëren.
Ik weet het antwoord waarom dit is en ik kan mij voorstellen dat jullie dit ook graag zouden willen weten voordat je in dit geweldige product Forex stapt om zo je leven meer kleur te geven. Maar voordat ik met antwoorden kom neem ik jullie eerst mee naar het jaar 1981 waar ik als 11-jarige jongen veilig opgroeide in het mooie dorpje Loosdrecht in het Gooi. Deze jongen had eigenlijk maar een wens en dat was om een eigen flipperkast te bezitten die ze ook in de amusementshal hadden staan. Hij droomde erover en vertelde al zijn vriendjes dat dit toch wel zijn allergrootste droom was. Mijn moeder zag dit een tijd aan en kwam met een voorstel; als jij 1 jaar niet meer snoept krijg je van mij een heuse flipperkast. Dit voorstel kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen aangezien ik een behoorlijke snoeperd was en dit voorstel eigenlijk gedoomd was te mislukken. Geen enkel snoepje of reep chocolade meer naar binnen werken kan je een kind van 11 natuurlijk niet aandoen. Elk kinderfeestje zou op een kleine teleurstelling uitdraaien als je niet lekker mocht snoepen met je vriendjes. Helemaal als je bedenkt dat ik mijn zakgeld altijd netjes opmaakte in de speciale snoepwinkel die gevestigd was op de Nootweg in Loosdrecht. Mijn drang en droom naar een eigen flipperkast was echter zo groot dat ik toch de overeenkomst met mijn moeder ben aangegaan. 1 jaar niet snoepen zou betekenen dat ik mijn droom in vervulling zou zien gaan.
We leven nu 29 jaar later en heel soms denk ik terug aan dat 11 jarig jongetje die de uitdaging van zijn leven aan moest gaan. Zou hij slagen op zijn missie? Het was een bijzondere levensles die mijn moeder mij mee gaf. Wil je ergens succesvol in zijn dan moet je eerst naar jezelf kijken en eerlijk zijn. Bezit jij de kwaliteiten om een succesvol handelaar te worden? Ik zal hieronder diverse karakter eigenschappen vermelden die in mijn ogen noodzakelijk zijn om een goede trader te worden en te blijven.;
- Ben je leergierig?
- Heb je een stabiele persoonlijkheid?
- Ben je geduldig?
- Ben je een volhouder?
- Heb je interesse in de financiële wereld?
- Heb je geld over?
- Durf je bepaalde risico's te nemen?
- Heb je een lange termijn visie?
- Kan je ergens volledig voor gaan?
- Ben je eerlijk tegen over jezelf?
Mensen hebben vaak goede ideeën maar om te slagen en boven het maaiveld te komen moet je net iets extra's hebben. Alles valt of staat bij je eigen karakter om van iets een succes te kunnen maken of niet. Veel mensen proberen zaken waarvan je op voorhand al kan zeggen dat het gaat mislukken, echter weten ze dat zelfs nog niet. Ik ben hier niet om mensen wakker te schudden maar wil alleen dat je eerlijk tegen over jezelf bent en je afvraagt: Wil ik hier 100% voor gaan of ga ik het er gewoon een beetje bij doen en zie het als een mooie hobby. Over een aantal jaar kijken we terug naar deze periode en ben nu al ontzettend benieuwd wie de blijvertjes zijn op Forexfox en wie met zachte trom zijn vertrokken. Je kan nu een keuze maken in je leven en wij zijn er voor om jou daarbij te helpen en verder te ontwikkelen als geweldige trader en om gedurende deze weg ook nog een prachtige tijd te hebben op Forexfox.nl
De grote hamvraag is natuurlijk, kreeg dat jongetje nu zijn flipperkast? Ik heb dat hele jaar zo'n enorme focus gehad en wist niet dat het in mij zat maar toen ik met vlag en wimpel slaagde en ik besefte waar ik tot in staat was, wilde ik meer dromen gaan verwezenlijken in de rest van mijn leven. Forex is voor mij een nieuw hoofdstuk en ga ervan uit dat het een heel dik boek gaat worden.