Naam: Martijn Luijckx
Nickname op ForexFox: m_luijckx
Leeftijd: 25 jr
Opleiding: HBO - Small Business & Retail Management (afgerond)
Favoriete deel van ForexFox: chatroom
Status op Forex forum: Junior Member
Hoe lang ben je al lid van ForexFox: sinds mei 2010
Hoe ben je in aanraking gekomen met Forex: via een technische analyse seminar bij Royal Bank of Scotland. Handelde hiervoor in aandelen en opties, maar had hier het geduld niet voor. Ik ben meer van de snellere actie.
Hoe heb je ForexFox gevonden: via google, zoekend naar interessante info over Forex
Wat zou je nog willen zien op ForexFox:
1) eens in de zoveel tijd een ForexFox borrel.
2) en (bijv. eens per maand) met een groepje actieve traders ergens een dag in bijv. Amsterdam met z'n alle te traden.
Play or Real money: Real money
Welke trade ging helemaal de mist in: Ben pas net live, aantal verliezende trades gehad, maar om nou te zeggen helemaal de mist in.. nee dat nog niet.
Wat is je beste trade ooit geweest: 150 pips eur/usd, helaas op m'n demo account
Wat zijn je ambities met Forex: financiële vrijheid
Lezer of meer een poster op ForexFox: lezer en chatroom-gebruiker
Wat is je Forex motto: Forex: niet goed, geld weg.
Waar trade je: Momenteel via het MarketIndex platform van RBS (aanrader!), zodra ik meer verdien open ik ook een account bij SAXO, Deutsche Bank en/of UBS. Trade zoals je ziet het liefst via banken.
Welke Forex boeken heb je gelezen: Trading in the Zone (Mark Doughlas), The Way of the Turtles (Curtis Faith), Millionaire Traders (Lien & Schlosberg), Come Into My Tradingroom (A. Elder), Beleggen met Technische Analysch (Harry Geels).
Waar handel je het liefst in: uitsluitend EUR/USD. Hier wil ik me het eerste half jaar op focussen, daarna wellicht uitbreiden.
Tip voor beginnende traders: boeken van professionals lezen! Zeker Trading in the Zone MOET je gelezen hebben. Een van de weinige boeken die zo goed ingaat op de psychologie die bij traden komt kijken.
Welke ForexFox gebruiker zou je graag in the spot willen zien: Vivalatip