In mijn vorige artikel konden jullie lezen dat 'levenservaring' van andere mensen een bron van informatie is waarbij je dankbaar gebruik van zou kunnen maken. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Dit geldt zowel in het echte leven als natuurlijk in de financiële markten. Aangezien we hier in een Forex community zitten zal ik mij hier ook oprichten om jullie een kijkje te geven in de keuken van een oude rot
Timing is een zeer belangrijk wapen in je forex arsenaal. Hoe kan je iets goed plannen om iets aan te kopen of te verkopen. Is dit een gave, geluk, afdwingen, lef of gewoon de feiten interpreteren op jou manier? Het is in mijn ogen een combinatie van deze factoren. Toen vorig jaar de olieprijs op 35$ per vat stond kon je wel vast stellen dat deze koers ongetwijfeld wel weer omhoog zou gaan op termijn. De kredietcrisis was in alle hevigheid losgebarsten en mensen waren erg bang om te investeren. De juiste timing is natuurlijk erg belangrijk maar ik heb wel uit ervaring geleerd dat je eigenlijk nooit “spot on” kan zitten en dat hoeft meestal ook niet. Belangrijk is dat je geduldig blijft en dat je investeert met geld wat je gewoon over hebt en kan missen mocht het helemaal mis gaan. Als je geld wilt verdienen moet je niet achter de meute aanlopen als een schaapje maar je eigen gevoel en richting kiezen en gewoon afgaan waarin jij gelooft als je dat kan ondersteunen met informatie die je dan tot je beschikking hebt. Een mooi foefje is om terug te kijken in de tijd met de kennis die je op heden hebt en dan lijkt alles ineens heel logisch en super simpel. Dit foefje gebruik ik regelmatig om te leren om bepaalde signalen op te vangen zodat ik in de toekomst makkelijker beslissingen kan nemen.
Normaal gesproken komen dingen in je leven niet zomaar aanwaaien je zal er altijd voor moeten vechten. Een ding is zeker, er komen altijd zaken op je pad en dan heb je een keuze om er wat mee te doen of niet. Het is zo makkelijk om er om heen te lopen maar als je goed kijkt liggen er overal mogelijkheden op de loer. Belangrijk is wel dat je enige affiniteit met het onderwerp hebt of gaat creëren voor jezelf. Als iemand naar mij toe zou komen om te investeren in bloembollen zou ik hem snel de deur wijzen ook al zou het een gouden handel zijn. Hoeveel mensen hiermee niet de mist in gaan wil je niet weten en daar wil ik jullie ook voor behoeden. Ik weet nog goed dat mijn rijke oom ooit grond heeft gekocht die niet bestond en in de kangoeroe handel is gedaan. Het mag duidelijk zijn dat hij daarna wat minder rijker was :-)
Aangezien jullie op forexfox.nl zitten moet de financiële wereld jullie aanspreken en met Forex komen er elke dag wel kansen voorbij. Op het forex platform plus500 kan je in tientallen commodities en valuta paren handelen en moet jezelf beheersen om niet te veel te handelen. Kies een onderwerp uit wat je erg interesseert en ga je daarop richten, de kansen komen vanzelf voorbij als je er voor openstaat. Stapje voor stapje zal je meer zelfvertrouwen opbouwen als de zaken de goede kant op gaan en houdt je aan de regels die jezelf opgesteld hebt.
Leer van de fouten die andere maken en put uit je ervaringen om je eigen weg in te slaan. Ga niet zomaar klakkeloos handelssystemen kopiëren omdat een of andere succesvolle handelaar er stinkend rijk mee geworden is. Denk zelf goed na en met doorzetten en goed bankroll management kan jij ook een deuk in een pakje boter slaan in de financiële wereld!