Welkom op het grootste Nederlandstalige platform met artikelen, analyses en een uitgebreid forum over alle facetten van het zelf handelen. Met name de zeer populaire wereldwijde Forex handel. Forex staat voor foreign exchange, oftewel de handel (long en short!) in valuta, aandelen maar ook grondstoffen zoals bijvoorbeeld olie, zilver en goud ...lees meer.
Je bent nu nog te gast op Forexfox en daarom heb je nog niet 100% toegang tot alle inhoud van de site. Registreren is natuurlijk gratis en duurt hooguit een minuut. Dus:
Registreer of log hier in.
Ben je nog nieuw en onbekend met het fenomeen FOREX? Geen probleem, wij zijn te bereiken op info -apestaartje- forexfox.nl. Dus heb je vragen, opmerkingen of heb je hulp nodig? Schroom niet om een mailtje te sturen. Zoek je dingen liever zelf uit? Een uitgebreide uitleg vind je hier!
Op het moment van schrijven zit ik in Las Vegas. Morgen speel ik voor de eerste keer in mijn leven het Main Event van de WSOP. Ik zal alles gaan geven om een gooi te doen naar de grofweg 10.000.000$ eerste prijs en ja dit aantal nullen is correct geschreven. Ik verblijf in het prachtige hotel Caesers Palace en ik kijk uit op het Aria hotel. Een parel in de woestijn die vele miljarden dollars heeft gekost.
Via Youtube luister ik naar wat mij betreft het mooiste stuk muziek ooit geschreven (Largo van Antonio Vivaldi)
en ik overpeins het laatste artikel dat Johan voor Forexfox heeft geschreven. In zijn stuk beschrijft hij het ontstaan van het kapitalisme en tijdens het lezen daarvan besef ik me ironisch genoeg dat ik me in de grootste uitwas daarvan bevind. Kijkend uit het raam zie ik de helikopters vol met toeristen voorbij gaan en als ik naar beneden kijk zie ik het enorme uit acht baden bestaande zwembad waar de gespierde man of verbouwde vrouw met dure zonnebril verkoeling zoekt tegen de felle woestijn zon. Dit artikel wordt hopelijk geen tirade tegen het kapitalisme want persoonlijk heb ik niks tegen deze stad midden in de woestijn, plastic vrouwen, zwembad stoeltjes voor 50$ per dag, of tafeltjes in de Pure van rond de 1500$. Het kapitalisme is gebaseerd op vraag en aanbod en als mensen bereid zijn voor goederen een bepaalde prijs te betalen dan is dat wat mij betreft prima.
Wat mij wel stoort aan het kapitalisme (en dan vooral de vorm die de USA kent) is het uitbannen van het eigen initiatief en het zelf denken van mensen. De doorsnee Amerikaan hoeft echt nauwelijks meer zelf na te denken. Als je geld hebt, wordt alles voor je geregeld en door het rechtssysteem is het bijna onmogelijk om tijdens welk georganiseerd avontuur een ongeluk te krijgen, want je wordt nog net niet in een met airco verkoelde met fluweel beklede doos rondgetoerd. Twee dagen geleden gingen we jet skiën in Lake Mead maar niet voordat we zeshonderd drieëndertig keer de safety instruction’s video hadden bekeken. Gewoon blijven herhalen totdat iedereen in de bus echt geen jet skie meer kon zien en we waren nog niet eens begonnen. Daar aangekomen kreeg de 1e deelnemer al gelijk een boete omdat hij te hard ging en kregen we onder toeziend oog van de coast guard meerdere malen te horen dat we in een bepaald gebied geen gas mochten geven (jet skiën is trouwens enorm cool).
Ooit was ik samen met mijn vrouw in Nepal en ondernam ik onder begeleiding van een gids (bewapend met een stok, want schieten op een neushoorn, nijlpaard, tijger, krokodil mag niet) een wandel safari. Klinkt leuk maar achteraf gezien was het een van de engste en gaafste dingen die ik ooit gedaan heb, meerdere keren moesten we hard rennen of een boom in klimmen. Die avond trakteerde ik de gids op een biertje en hij vertelde mij de reden van de enorme littekens die hij over de rechter kant van zijn lichaam had. Een wandeling met een dikke Amerikaan ging volledig mis toen ze op een best wel gevaarlijke miereneter stuitte. De Amerikaan negeerde de gids die riep dat hij een boom in moest en bleef domweg foto’s maken. De gids duwde de man vervolgens de boom in, maar na een leven lang hamburgers eten bleek dat toch lastig. De gids kreeg de man uiteindelijk de boom in maar was zelf te laat en werd gruwelijk verminkt.
Kapitalisme is prima maar hou zelf de touwtjes in handen en laat je niet door het systeem leven en blijf zelf nadenken (ik luister Ramses Shaffy met laat me, vandaar deze laatste woorden).
Good read, moeten we ons zorgen maken over je emotionele toestand?
Vivaldi gevolgd door deze tranentrekker, redelijk zwaar op de hand qua muziek.
Citaat:
Worm: You know what always cheers me up? Mike McDermott: No, what's that? Worm: Rolled up aces over kings. Check-raising stupid tourists and taking huge pots off of them. Playing all-night high-limit Hold'em at the Taj, "where the sand turns to gold." Stacks and towers of checks I can't even see over.
Hahaha met mijn emotionele toestand is alles goed. Zelfs na gisteravond. Het main event is helaas niks geworden. Lag er snel uit. Was een mooie week though!