02-05-2010, 15:20
|
#1 |
| Trader
Senior Member Reg: 03-08-2009 Locatie: Eindhoven
Berichten: 684 | De Consolidation Trade (Met filmpje) In dit artikel wil ik jullie de consolidation trade voorstellen. Bij de consolidation trade, neem je een positie in op het moment dat de koers uit een range breekt. De naam dankt de trade aan het feit dat deze range gevormd wordt door consoliderende koersen na een tijdje in een trend te hebben gezeten. Om te bepalen of de koers is uitgebroken moet je vanzelfsprekend eerst de range bepalen. Dit doe je door op het moment dat de koers tot rust komt na een flinke daling of stijging, te zoeken naar een locale top en bottom. Ik zelf doe dit meestal door te zoeken naar een candle die aan weerszijden twee candles heeft met lagere tops respectievelijk lagere bottoms. Op deze top en bottom teken ik dan een horizontale lijn om het trendkanaal aan te geven. Op het moment dat zich dit kanaal heeft gevormd, wacht ik op een candle open boven de bovenste lijn voor een long trade, of een candle open onder de onderste lijn voor een short trade. Om de kans op fake-outs iets te verkleinen, is het van belang om te wachten op een candle open en niet ergens mid-candle in te springen. Bij een long trade komt de stop-loss zo'n 5~10 pips onder de onderste lijn te liggen en bij een short trade 5~10 pips boven de bovenste lijn. Ik verkoop dan de helft van de positie op het moment dat er een winst is van 30 pips en verlaag dan ook de s/l naar break even min 10 pips. Die 10 pips doe ik om niet uitgestopt te worden en dan te zien dat de koers weer vrolijk jouw kant uitgaat. Nadat de 30 pips gehaald zijn gaan we weer opzoek naar een nieuwe consolidatie en herhalen we het spelletje. Hebben we een nieuwe range gevonden dan zullen we ook de stop-loss voor de nog openstaande positie verlagen naar iets boven/onder de nieuwe range. Wanneer de koers opnieuw uitbreekt, vergroten we de positie en herhalen we het spelletje, al zal ik meestal niet meer de helft de verkopen op het moment dat we 30 pips hebben op de nieuwe positie, maar dat moet iedereen natuurlijk voorzich bepalen. Belangrijk blijft natuurlijk wel het money management. Riskeer op geen moment meer dan 3% van je bank roll. Omdat de consolidatie ranges soms wel meer dan 70 pips zijn en je stop loss in dat geval zo'n 80~90 pips is, heb je dus een roll nodig van $3000 nodig als je mini lots trade. Ik pas deze trade voornamelijk toe op de Yen crosses, dus de EUR/JPY, GBP/JPY en AUD/JPY en op de 30m charts. Op het moment dat ik uitgestopt word voordat ik de stop-loss heb verschoven neem ik vaak een positie in de tegenovergestelde richting in.
Laatst gewijzigd door Admin; 02-05-2010 om 20:17 |
| |