Zoals jullie in deel I al konden lezen ga ik dit jaar een poging doen om met een startkapitaal van 25.000 euro een gooi te doen om een forex miljonair te worden. Via regelmatige updates in mijn blog hier op forexfox zal ik jullie meenemen in de uitvoer om deze challenge te kraken. Ik zal het startkapitaal verdelen over 5 porties van 5000 euro en daarmee 5 verschillende theorieën testen en ten uitvoer brengen. Ik wil jullie ook op het hart drukken om deze posities niet te gaan volgen. 'Don't try this at home' zou ook de titel van dit artikel kunnen zijn. Aangezien ik er mij van bewust ben om grote risico's te nemen om die 1.000.000 euro van deze uitdaging te halen.
Er zullen dus 5 verschillende manieren van forex handelen gaan plaats vinden, te weten;
1)Technische Analyse
2) nieuws handelen
3) 'lange' termijn visie
4) Arminius Strategie
5) De forexfox gebruikers die mij van tips en trucks mogen voorzien
Met Technische Analyse zal ik voornamelijk gaan werken met de bollinger bands, RSI en MACD en deze trades zullen voornamelijk een paar uur in beslag nemen. Bij het nieuws handelen zal ik data uitzoeken waar erg belangrijk nieuws naar buiten komt en probeer hier op te anticiperen. De langere termijn visie zal hoogstwaarschijnlijk 'bearish' worden aangezien ik denk dat de goud prijzen verder gaan oplopen en de beurs en dollar zullen zakken. Deze posities worden gesloten als bepaalde doelstellingen gehaald zijn. Met goud op 1600$ per ounce en als de euro een waarde heeft van 1.70 t.o.v. de dollar en de AEX index zou zakken onder de 250 grens worden hier de champagne flessen open getrokken.
Om het geluk een handje te helpen zal ik soms ook posities aannemen met de zogenaamde 'Arminius strategie” waarbij het grotere smijtwerk zal gaan plaats vinden. Met het 5de potje mogen jullie aan de slag en jullie zegje doen en zal ik door polls en via het forum moeten rekenen op jullie expertise om mij te helpen om het vierde potje weer aan te vullen ;-) De 25.000 euro staat al netjes op mijn account te wachten om de eerste trades te gaan uitvoeren. Via mijn blog zal ik jullie vanaf heden op de hoogte houden van het reilen en zeilen van deze uitdaging