Erg leuk stuk Dr Forex!
Wat mij altijd intrigeert is de tekst op de dollar "This note is legal tender for all debt public and private"
En dat herinnert mij er altijd aan dat ik geen vat kan krijgen op het begrip 'dollar'
Want waar is een dollar eigenlijk door gedekt? niet door goud. Niemand weet het.
Een echt ruilmiddel is het ook niet. Want als ik vandaag een nieuwe fiets koop voor 1000 dollar. kan ik twee jaar later voor diezelfde 1000 dollar niet dezelfde fiets weer kopen omdat 1000 dollar toen nu geen 1000 dollar meer is.
Met een FED die als doelstelling heeft om gemiddeld 2% inflatie te hebben. halveert de waarde (de prijs van een nieuwe fiets) van mijn dollars in dertig jaar tijd.
Ik vind het eigenlijk maar raar, want waar gaat die waarde dan naartoe? Dat verdampt op een of andere manier. Ik weet het in iedergeval niet en als iemand van jullie het weet hoor ik dat graag! #durftevragen
Waarom accepteren wij(traders, gewone stervelingen) eigenlijk dit rare systeem waarmee de werkelijke waarde gewoon halveert in dertig jaar tijd? en is er eigenlijk wel een alternatief?
Just my 2 cents