Vorige week woensdag wilde ik een live trading sessie doen op Forexfox op de online forexbroker FXGM (Forex Global Market). Deze sessie kon helaas niet goed uit de startblokken komen aangezien mijn internet aansluiting kuren had. Ik wilde jullie graag laten zien hoe ik tussen 18:00 en 19:00 uur tijdens het happy hour handel.
FXGM heeft namelijk elke woensdag op deze tijd happy hour voor al zijn klanten die minimaal een goud account hebben (2500$ storting). Je kan tijdens dit uur onbeperkt handelen in de Euro/Dollar tegen een pipspread van 0 pips (geen kosten).
Je begrijpt wel dat de woensdagen niet meer zijn wat ze geweest waren. De woensdag had voor mij vroeger nog de associatie met gehaktdag maar tegenwoordig maak ik gehakt van de forex markten op woensdag avond. Het valuta paar Euro/Dollar is zelf ook altijd mijn favoriet geweest en hou deze koers altijd goed in de gaten. Op het moment van schrijven (13/12/09) staat de Euro op een koers van 1.4625 tegen de Dollar. De Dollar is afgelopen vrijdag behoorlijk aan kracht toegenomen en ben zelf ook benieuwd welke kant we heen gaan.
Normaal gesproken handel ik op
FXGM met een spread van 3 pips op dit valuta paar en kan je niet hele korte ritjes maken aangezien de kosten daarvoor te hoog zijn. Daarom handel ik buiten het happy hour gewoon volgens een strategie met een langere tijdsperiode maar tijdens het happy hour ga ik los. Elke pip die ik ruik zuig ik op met mijn Forex stofzuiger en voeg ik toe aan mijn forex bankroll.
De koers van dit valuta paar bevindt zich normaal gesproken op het tijdstip 18:00-19:00 tussen een hele kleine bandbreedte en fluctueert met maximaal een paar pips omhoog en weer naar beneden. Een grote uitbraak zal je dan ook niet snel zien in dit uur. En dat maakt het voor mij reuze interessant om wat groter te handelen en bij elke trade een paar pips op te pikken. Ik kan zo'n 15 tot 20 positieve trades doen in dat uur. Als ik in dat uur z'n 30 pips op kan pakken met een lot grote van 100.000$ per trade pak je toch zo'n 300$ op (1 pip = 10$). Je begrijpt dan wel dat ik elke woensdagavond met een bord op schoot achter mijn PC zit.
De online broker
FXGM bied ook prachtige grafische ondersteuning als je wilt handelen en als je klikt op een koers die je op dat moment ziet krijg je ook die daadwerkelijke koers. Dit is bij andere brokers nog wel eens wat anders is mijn ervaring. Op dit moment hebben ze ook een geweldige doorlopende actie dat je maar 10 pips aan kosten betaald in goud (XAU/USD) Dat is minder dan 0.01% aan kosten en aangezien goud de afgelopen tijd behoorlijk beweegt is dat een mooi extraatje.
Het feit dat ze een financiële licentie hebben en onder toezicht staan van Cysec, Nederlandse support hebben en snel hun uitbetalingen doen maak dit voor mijn persoonlijk een fijne broker waar ik graag handel.
Ik wil jullie binnenkort natuurlijk nog steeds in een live webinair laten zien hoe ik handel zodat ik mijn happy hour kwaliteiten aan jullie kan laten zien zodat er misschien meerdere forexfox'ers van dit buitenkansje kunnen profiteren. Ik begreep van onze contactpersoon bij FXGM dat iedereen die een storting doet op
FXGM deze maand nog gratis gebruik kan maken Trading Signals. Deze applicatie is normaal gesproken alleen beschikbaar voor VIP leden (20.000$ storting) bij
FXGM. Doe er jullie voordeel mee en ik zie jullie snel in de chat bij forexfox tijdens de aankomende happy hours.