27-11-2009, 12:15
|
#1 |
| Warren Buffet
Marco Reg: 15-04-2009 Locatie: Noord-Holland
Deel II, om dit artikel prettig te kunnen lezen (begrijpen verwacht ik al helemaal niet, ik snap er zelf tenslotte al niets van) raad ik jullie aan om eerst deel I te lezen ….
Hier wil ik nog even doorgaan over de motivatie die ons drijft om succes in "iets" te behalen "iets" kan bijvoorbeeld ook Forex zijn. Omdat deze website als hoofdonderwerp toch wel Forex of FX heeft kun je wel in die hoek blijven denken.
Het is uit de geschiedenis van de mensheid wel gebleken dat we moeilijkheden willen overwinnen. Landingen op de maan met machines die minder electronica bevatten dan de hedendaagse broodrooster. Met man en macht proberen om op een stalen rails door berg en dal de andere zijde van Amerika bereiken, met als gereedschap een pikhouweel en een schoffel. Maar nog eerder op de tijdslijn, het ontdekken van de wereld (hey verdomd hij is rond) op krappe, stinkende, smerige en onstabiele houten bootjes die bij elke zucht wind omvielen of zonken. En als dat niet gebeurde stierf je wel aan de pokken, de pest of scheurbuik…..
Sommige psychologen, zoals bijvoorbeeld Dr. Adler, stellen dat we allemaal onze moeilijkheden willen overwinnen. Duhh die heeft makkelijk praten die vent, natuurlijk willen we onze moeilijkheden overwinnen maar wat drijft ons nou echt….. ‘Wij streven naar een doel dat ons, mits wij het bereiken, een sterk superieur gevoel zal geven.'
Kijk dat noem ik nou een echte drijfveer, een reden waar alles voor moet wijken. We vechten ons van een inferieure naar een superieure positie, van achterstand naar overwinning, van onder naar boven. Hoe zit het met jullie? Hebben jullie als kleine particuliere Forex handelaar ook heel sterk de behoefte om eerdere verliezen, als gevolg van bijvoorbeeld de dollar of olie perikelen te herstellen? Misschien voelden jullie je wel een echte verliezer en heb je jezelf ten doel gesteld om als kleine particuliere Forex handelaar betere resultaten te behalen dan de grote stoere fondsbeheerder van een willekeurig, eerste de beste, pensioen- of beleggingsfonds.
Het eerder gepubliceerde artikel van Dajo heeft hier ook heel veel leuke inzichten in, vooral zijn uitleg over de Icesave affaire, en hoe dat kon worden voorkomen is wel heel pakkend – uhh 5 minuten googlen en je weet dat het niet slim is om daar je zure centen heen te brengen.
U wilt uw Forex beslissingen tenslotte zelf maken, liefst beter dan de buurman, en door deze zelf gemaakte beslissingen kunnen uitgroeien tot een onafhankelijke grote Forex handelaar die voor niets en niemand bang is.
Conclusie: het gaat bij handelen op de Forex markt dus niet alleen over het behalen van winst er zijn zeker ook emotionele aspecten aan de forexhandel verbonden. Uiteindelijk komt het neer op 1 ding. We handelen niet in Forex om het handelen zelf al geeft het een vreselijke kick als het de goede (en zelfs als het de verkeerde kant) op gaat …. We handelen om er beter van te worden, financieel, sociaal of persoonlijk….
De Forextrader groot of klein is net een gewoon mens dus….. |
| |