27-08-2009, 13:14
|
#1 |
| Speculant
Administrator Reg: 08-04-2009 Locatie: Amsterdam
Berichten: 391 | Ride the wave Voor de mensen die via PI op Forexfox terecht gekomen zijn zullen de Avatar en de naam redelijk bekend zijn denk ik. Voor iedereen die nog nooit van PI heeft gehoord zal ik kort toelichten wie ik ben. Ik ben Eric, 39 jaar, woonachtig in Assen en "geronseld" door Armijn. Ik ken Armijn (en Dajo, Sijbrand en Johan) al een aantal jaren via bovengenoemde PI community. Armijn zie ik wekelijks in de sportschool en we pakken af en toe een filmpje samen. Hij ging maar door en door over Forexfox en over in wat voor mooie wereld we toch in leven dat je met een paar drukken op de knop, zonder enige inleg, geld kunt verdienen. In eerste instantie geloofde ik het allemaal wel. Ik had en heb vooralsnog heel weinig verstand van en interesse in de Beurs (ik ben maar gewoon eerlijk). Waar ik wel interesse in heb is geld, of specifieker gezegd: alternatieve manieren van geld verdienen. Ik heb een administratieve baan dus dan is iedere alternatieve vorm van “geld schrapen” als snel enerverend. Veelal is de reële mogelijkheid van (veel) geld verdienen vanachter je laptopje thuis al genoeg voor een hoop plezier. Zoiets als een staatslot kopen en je dan tot de trekkingsdatum verkneukelen over de kans dat je de jackpot kunt winnen. Het was met name door dit sentiment dat ik na een tijdje toch nieuwschierig begon te worden. Ik begon Armijn uit te horen over Forex, dit mooie forum en wat losse vragen te stellen.
“ Hè Armijn, vertel nog eens wat over forexfox en hoe leuk het is om daar geld mee te verdienen. Het probleem was (en is) echter dat ik steeds het idee heb iets in het Nederlands te vragen en dan het gevoel krijg dat er in het Spaans geantwoord wordt. Nu gaat mijn Spaans niet veel verder dan het woordje: Que? en ben ik weer helemaal bij de situatie waar ik was toen ik nat achter de oren op een druilerige vrijdagmiddag PokerInfo.nl, een andere onderneming van de heren van Forexfox, ontdekte. Heel eerlijk gezegd schrikt dat wel een beetje af. Helemaal opnieuw moeten verdiepen in materie die je niet beheerst. Alles moet ik leren, van pips tot candlesticks, van Bollinger Bands (ik dacht dat het een hoed was) tot stop losses en vooral het lezen van die 4 cijfers achter de punt. Ik ga het desalniettemin proberen. Afgelopen maandag zat ik voor het eerst met Armijn naast me en met een grijns van oor tot oor gehypnotiseerd naar het scherm te staren. Mijn eerste harde euro, verdient als Forextrader, was gemaakt (het waren er drie maar u kunt de symbolische waarde van die ene euro wellicht waarderen.) Voor mijn geestesoog ging het rode doek open en de strakke maatpakken, flitsende horloges en snelle auto´s passeerden de denkbeeldige revue. Nu weet ik best dat het met zo´n vaart niet zal lopen maar ik vond het wel een sterk beeld dat daar opgeroepen werd door die ene verdiende euro. De mogelijkheden liggen weer open. Het geld ligt op straat en je hoeft alleen maar te bukken om het op te pakken. Na een account aan te hebben gemaakt en gratis 20 euro te hebben geïncasseerd kon ik vervolgens met een investering van 12,50 voor 2.500,- aan euro/ dollar verhandelen. Dit concept alleen al vind ik zo wonderbaarlijk dat ik er maar niet te lang stil bij sta. Dat houdt de magie er een beetje in zeg maar. Armijn stak van wal en introduceerde me in de wondere wereld van het forextraden: In een veld van handelswaar welke uiteen liep van olie tot tarwe en verschillende valuta had ik twee opties: kopen en verkopen. Er was een grafiek met een soort van begrenzende rivier eromheen, bestaande uit een bovenlijn en een onderlijn die de grafiek omsloot en de Bollinger Band genoemd werd. Het mooie aan die Bollinger Band is dat je daarmee als compleet beginner een koers hebt om op te varen. De onder en bovengrens geven namelijk de verwachte tendensen aan van stijgen of dalen. Het enige wat je hoeft te doen is in en uitstappen, kopen en verkopen. Dat klinkt wel heel gemakkelijk allemaal, en zoals altijd in het leven zit er ook hier een addertje onder het gras. Je moet wel net op het juiste moment in en uitstappen. Het lijkt wel wat op surfen (kan iemand de tune van Hawaï Five ´O even opzetten?) vanwege de constante golfbeweging die de markt maakt. Als je goed onderaan de golf op je highboard kunt stappen om mee te rijden als de golf stijgt, en je op de piek gauw over kunt stappen op je lowboard voor de afdaling, om vervolgens op het diepe punt gauw weer over te stappen op je highboard dan haal je al surfend geld binnen. Nu zal er als beginnend surfer wel hier en daar een whipe out komen maar hey, wat maakt het uit? Ik surf daar mooi op die gekregen “20,- euro board” en kan daarnaast in de simulator met playmoney eerst mijn skills gaan aanscherpen zonder mijn board kapot te slaan op die ene verpletterende golf. Ik zou zo zeggen:”Surfs Up Dude!” Jullie zien het, ik heb nogal een voorstellingsvermogen en een voorliefde voor beeldspraak. Iedereen die Armijn kent weet dat zijn enthousiasme zeer aanstekelijk is en ook nu weer bleek het besmettelijker dan de Mexicaanse griep. Bedankt voor de “one on one” uitleg en het demonstreren van deze wondere wereld van het digitale geldsurfen. Ik ga de komende tijd eens kijken of het forextraden wat voor mij is. |
| |