Nu weten we wat een candlestick is en hoe zo'n ding eruit ziet, tevens ga je waarschijnlijk onderhand wel vermoeden dat de topictitel niet zoveel te maken gaat hebben met gratis eten, helaas, die gratis TeppanYaki die je in gedachten had kun je op je buik schrijven, als je deze hele reeks uit hebt zou je in staat moeten zijn om MIJ te trakteren op een rondje Japanner

.
Maar goed, we (ik dus) dwalen hopeloos af, we hadden het over candlesticks.
Uit
Deel 1 weten we wat een candlestick is en wat je eruit kunt aflezen. Nu duiken we eens in een aantal verschillende vormen die candlesticks kunnen hebben.
Ik gebruik steeds de term "dag" maar die kun je vervangen voor elk tijdsbegrip wat je wilt, als je alleen naar 1uurs grafieken kijkt bijvoorbeeld, lees dan gerust: uur ipv dag.
Lange witte dag: Een dag waarop de handelaren het grotendeels eens waren: The only way is up, met maar weinig schaduw
Dan is er ook nog: Korte witte dag, een dag waarop uiteindelijk een winstje wordt geboekt met maar weinig lol te beleven. (Weinig schaduw weer)
En dan omgekeerd ook nog:
En natuurlijk:
Hiermee moet ik zeggen: In forex zijn de huiskleuren rood en groen. Dus waar ik spreek over een witte dag ZIE je in de meeste software een GROENE candlestick en als ik het heb over een zwarte dag dan zie je een rode candlestick.
In het volgende uitje naar de Japanner zal definitief duidelijk worden dat deze reeks van artikelen niets met eten te maken heeft. Daar zullen de eerste Japanse termen ter tafel komen. De bedoeling is om hier een heel lange reeks van artikelen van te maken. De eerst volgende paar artikelen zitten al wel zo ongeveer in mijn hoofd, maar daarna wordt het een beetje troebel, maar geen nood: Alles komt goed. Uiteindelijk zal hier een heel puike gids komen te staan met alle ins en outs mbt forex charts. De bedoeling is dat we er dan uiteindelijk een ebook van maken zodat je die evt. zou kunnen herlezen/uitprinten.
Mochten er dingen zijn waarvan je bang bent dat ik ze ga vergeten: Stuur gerust een PM of een mailtje. Bedenk wel dat deze reeks alleen over Technische Analyse gaat. Mocht je ideetjes of vragen hebben over andere topics: let me know.
Het kan zijn dat ik niet antwoord (Want: vakantie) maar ik zal een lijstje bij gaan houden met topics.