Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberum Al een tijdje vraag ik mij het volgende af en het is nu helemaal actueel met al die vergaderingen over de Eurozone in de weekenden:
Stel ik heb een lopende trade en de koers is +100 pips vanaf de instapkoers. Op vrijdagavond besluit ik om winst veilig te stellen en de stoploss op +70 pips te zetten, omdat ik denk dat er een voortzetting van de trend zal zijn na het weekend.
Maar wat gebeurd er met de trade als op zondagavond de koers opent met een gap fors de andere kant op en de trade -60 pips aangeeft?
a) Wordt de trade afgesloten op die -60 pips?
b) Wordt de trade toch nog afgesloten op die +70 pips, omdat dat niveau is gepasseerd?
c) Wordt er niets gesloten en loopt de trade verder?
En wordt er ook een (100%) compensatie gegeven door de broker, omdat je van een zekere winst (s/l stond op winst) naar verlies bent gegaan?
En gelden de antwoorden op de vragen voor alle brokers of zijn hier ook verschillen? |
Volgens mij sluit de trade dan op -60, de broker kan de order niet anders sluiten omdat er geen tegenpartij gevonden wordt die vrijwillig 130 pips verlies neemt bij instappen.
Ik heb in de loop der maanden de volgende situaties meegemaakt bij een [weekend]gap;
- SL valt in gap; trade sluit op openingskoers of slechter als markt erg volatiel is.
- TP valt in gap; trade sluit op TP, broker neemt volgens mij rest van de winst.
- Pending valt in gap; trade opent op openingskoers of slechter als markt erg volatiel is.
Hoe je het ook bekijkt, bij een mutatie in een gap zit ja altijd aan de verkeerde kant van de streep.
Iets wat ik ooit gehoord heb en op ben gaan letten; een gap wordt 9 van de 10 keer gesloten gedurende de volgende handelsdag. Iets om je voordeel mee te doen als een gap optreed.