Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick0016 Ik snap je vraag niet helemaal maar zoals ik het begrijp:
STOP/LIMIT orders worden geopend/geactiveerd zodra de koers de order raakt, lijkt me ook meer dan logisch. Hoe kan je een STOP/LIMIT uitvoeren wanneer de prijs nog niet zover is?
Door het gebruik van STOP/LIMIT orders wordt de prijs gegeven van de order en niet de huidige prijs mocht die opeens bv 20 pips hoger/lager zijn gesprongen dan de STOP/LIMIT order, mits het wel "erdoorheen" is geraakt.
Dit geld niet voor Traling stop tenzij je de Stop Loss prijs van de order zelf aanpast, doe je dit bijvoorbeeld intern ( je stelt de stop prijs niet in je order ) dan wordt de prijs gegeven wanneer jij de opdracht geeft om te sluiten. Immers het is dan een market order en daarbij wordt de huidige prijs gebruikt. |
Het signaal van Stop loss order of een Take profit order dat de koers de grens heeft bereikt,
wordt bij de ene broker gelijk bij de bank ingesteld als je de een positie opent en dus een transactie begint.
Bij andere brokers wordt een stop loss of een take profit order behandeld als een normale order. In het laatste geval wordt er pas een signaal vanaf het platform naar de broker gestuurd
als het zover is, waardoor je sluitingsprijs lager of hoger kan zijn dan je stop loss of take profit order. Met name in de piekuren van een wisselkoers kan dit grote vertragingen veroorzaken.
Met de SIG-pamm servers van LFBoom heb ik dat laatste ervaren, en nu vraag ik mij af of Markets slimmer is en deze soort orders gelijk met de aanmaken van een positie bij de bank instelt.