Ik moet zeggen, ik heb nooit gegloofd in heel de technische analyse, maar ik ga nu toch leren wat er over te leren valt en kijken of ik er wat mee kan. Eigenlijk begin ik er nu juist in te geloven. Vroeger toen ik geen enkel verstand had van traden en mensen lijntjes zag trekken om vervolgens een heel exact getal en datum te roepen (goud forum) waar het heen moet dacht ik altijd dat ze gek waren. Maar als het gaat om het behalen van een kleine edge, dan begin ik wel te geloven dat een technische analyse nuttig kan zijn. Al was het al maar omdat de rest van de wereld zijn trades erop baseert en daarmee een beetje selffulfilling prophecy maakt.
En om bijvoorbeeld met een kleine leverage je geld in AUD/USD te steken om rente te vangen met leverage (geadviseerd in mijn andere thread waar ik dit eigenlijk wilde doen commodities die op lange termijn door inflatie toch altijd een up-trend hebben) lijkt me opzich ook interessant. Ik kan me alleen voorstellen dat wanneer de rente bij 1 van de 2 veranderd wordt, je je trade moet beeindigen en dat juist door het veranderen van die rente de koers tegen je werkt. Maar dat zoek ik nog wel een keer uit.
Zowieso denk ik dat dit een paar zaken zijn die een belangrijk deel van strategie moeten gaan uitmaken. Positieve rente/rollover of een standaard very long term uptrend (inflatie) die je in commodities hebt zou toch op termijn een groot verschil moeten maken volgens mij als je daar niet tegen in probeert te traden, maar juist wel op mee probeert te gaan.
En wat dat geld betreft, ik ben geen idioot die even zijn geld komt verliezen hoor. Ik 4 jaar winstgevend gepokerd. Ik weet wat het is om met echt geld te "gokken"
Tot slot nog 1 ding dat me opvalt en een beetje ontmoedigd. Ik was vroeger op pokerinfo.nl en dat was heel druk met mensen die hun winst grafieken posten enzo. Dit forum lijkt me bijna uitgestorven. Waarom is dat ? Waar zijn de structurele winnaars ?