Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dann1s Kan je meer uitleg geven over hoe opties van pas kunnen komen bij dit soort traden? 230 pips is natuurlijk niet genoeg dat weet ik zelf ook, het is dan ook een voorbeeld wat hierboven staat  In deze situatie zou ik met 1, 2 of 3 lot's werken en niet met 10, tis puur voor een simpel voorbeeld. |
Ik leen voor 10K Yen, hier koop ik AUD voor en parkeer dit bij een bank. Nu wil ik over 1 jaar zekerheid hebben dat ik voor dezelfde hoeveelheid AUD genoeg YEN krijg om 10K EU minimaal te hebben.
Dan kan ik contract schrijven of 1 zoeken om er voor te zorgen dat mijn positie niet in waarde daalt wanneer het mis gaat. Ik betaal de gene die met mij mee gaat een premie.
Ik heb de ballen verstand van valuta opties/futures en weet niet welke kosten hier aan vast zitten en of er uberhaupt contracten zijn die ver genoeg terug gaan.
Een simpel instrument als valuta termijn contract doet eigenlijk hetzelfde al beschermt de verkoper/koper zich hier tegen plotselinge koers veranderingen.