Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobnac Ik ben ook nog een beginneling en herken je problemen. Heb ze ook (gehad). Je moet ten eerste niet al je beslissingen door indicatoren laten doen, die zijn toch meestal te laat met aangeven. Trek je ook lijnen over de toppen en bodems? Dit werkt voor mij heel goed. Sterker nog ik gebruik geen indicatoren meer. Ik trade alleen bij bounces en breakouts van support en resistance. Je moet voor jezelf eens een plan proberen op te zetten met regels. Ik had vroeger exact hetzelfde probleem maar dan al in een dag. Ik begon en maakte lekkere winsten met een relatief klein risico, omdat ik veel won voelde ik mezelf een pro en ging door waardoor mijn profit meestal helemaal verdwenen was en soms zelfs een verlies geworden. Dan gaat emotie pas helemaal een rol spelen. Ik dacht net had ik een winst van 5 euro en nu een verlies van 1 euro dat MOET ik goed maken. 1 keer ging dat goed en de 2e keer ging ik broke. Daarom heb ik geprobeerd een plan en regels op te stellen en dat werkt best goed. Ik zou je aanbevelen om alleen met 1 valutapaar te beginnen en olie enzo even links te laten liggen en die dan misschien later weer op te pakken.
Succes! en ik hoop dat je er wat aan hebt? |
Zeker heb ik hier wat aan, vooral het laatste herken ik. Dankjewel. Gister had ik 78 cent verlies, dus dacht: dat maak ik wel weer goed. 61 cent winst erachteraan. Vervolgens helemaal de olietanker/boot in en alleen maar verlies.
Vandaag met EUR/USD ook niet goed. Ik dacht dat ze omhoog gingen en dat ging ook een moment. Met de Economische kalernder erbij dacht ik heel duidelijk aanwijzingen te hebben.
Ik werk in de luchtvaart en gelukkig heb ik van daar uit geleert jezelf nooit als een pro te zien, en er rekening mee te houden dat je beginnenling bent. (en later er voor open staan dat je je hele leven nog leert)
Ik gebruik CCI en Stochastisch zoveel mogelijk alleen om mijn vermoeden te bevestigen. Bv als CCI door -100 heen gaat en weer raakt op de terugweg, vertrouw ik op mijn gevoel dat hij weer gaat stijgen.
Stochastisch tussen 0 en 20% (meestal gelijk met CCI in de vorige situatie) bevestigd het ook.
De Bollingerlijnen worden trouwens steeds doorbroken, dus daar schiet ik ook niet veel mee op.
Ik heb dan mijn gevoel, CCI en stochastisch in de juiste richting denk ik, en toch gaat de trend de hele andere kant op. Daarom denk ik dat ik wat fout doe.
Vorige week trok ik gewoon lijnen, had ik er een gevoel bij, en keek ik ook naar de kleine beweging.
Bv. als hij even 2 pips omhoog schiet en weer terug gaat, en later nog een keer, dan vermoed ik dat hij omhoog zal gaan en ga hiervoor.
Dit werkte beter, dus misschien moet ik inderdaad ook de indicatoren gewoon maar uitzetten.
Ik hoop dat er meer tips volgen zodat ik mezelf kan verbeteren voordat mijn oefenaccount broke is.
En voor hetzelfde geld heb ik mijn indicatoren gewoon 100% verkeerd begrepen. (daar lijkt het wel op omdat ik altijd tegen de trend in ga)
@Madman kan jij verder toelichten wat ik het best als MT4 gebruik en hoe ik hier aan kom? Dit lijkt mij namelijk ook een zeer goede tip.