Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WilliamH Hoi allemaal,
Voor mijn leergang zou ik graag willen weten van de experts wat er vandaag aan de hand is.
Ik ben vorige week goed van start gegaan met nauwelijks verlies. Gisteravond bij de opening even wat met de demo gespeeld, maar omdat ik vermoeid was wilde ik niet met echt geld meedoen. Ik geloof er in dat je dan beter geen lastige beslissingen kan makne, dus dat geldt natuurlijk ook op Forex gebied.
Nou vanochtend meteen mijn bed uitgesprongen om plus500 aan te slingeren en direct een goede winst!
Mijn dag kon niet meer stuk, dacht ik.
Nu kan ik met moeite wat verdienen. Al met al sta ik nog steeds in de +, maar ik heb gewoon 1 verlies en 1 b.e. moeten incasseren. (b.e. met moeite, maar toch gelukt)
Het lijkt alsof de votaliteit heel klein is, en iedere aankoop/verkoop die ik besluit precies de verkeerde kant op is.
Ik ga short op olie, en de prijs daalt iets om meteen weer te stijgen, dus ik op een gegeven moment het verlies genomen en koop gedaan, en nu daalt hij weer. (jammer van mijn verlies want dat was dan nu winst geweest)
(zie 07-03 in tijdspanne 13:55 tot 14:30)
Wat doe ik toch fout? |
Fout is een groot woord, naar mijn mening gaan er twee zaken mis;
- je trade tegen de trend in [olie zit duidelijk in een stijgende lijn] wat de kans op missers vergroot
- te weinig geduld/ te kleine SL. koersen moeten bewegen en hebben ruimte nodig. geef ze die ruimte