Hallo allemaal,
Ik ben een paar dagen geleden te weten gekomen dat er zoiets bestond als een online markt als de forex waar iedereen thuis vanaf de computer valuta's kan handelen. Dit is iets waar ik mij zeker voor interesseer. Toen ik zag dat er een Nederlands forum zoals als deze erover was waar ik veel kan leren trok het helemaal mijn aandacht. Ik ben nu helaas meer tijd kwijt aan de pipsology school leren dan mijn tentamens
Maargoed, ik ben 20 jaar en ik studeer HBO Vastgoed & Makelaardij. Hier heb ik ook vakken als financiele markten en ik heb op VWO economie 2 gehad. Een klein beetje economische kennis heb ik dus wel maar ik moet zeggen dat ik wisselkoersen wel lastige stof vind om echt goed onder de knie te krijgen.
Even een vraagje over de pipsology school, is het echt een goed hulpmiddel? Hebben andere mensen hier veel aan gehad? Ik ben nu bijna klaar met de "eerste klas" (preschool noemen ze dat) en vraag mij af of ik achteraf niet gewoon beter een boek als currency trading for dummies had kunnen lezen:P. Ik heb namelijk niet echt het idee dat ik na die eerste lessen al veel verder ben. Ondertussen ben ik trouwens gewoon een beetje aan het aankloten op Plus 500 met een speel account.
Edit: o ja kan iemand mij misschien uitleggen hoe het mogelijk is dat ik voor mega bedragen kan kopen/verkopen terwijl ik zelf heel weinig betaal. Hoe kan dit uit? Ik begrijp de hefboomwerking maar als ik nou dik verlies, verliest de broker dan ook niet heel veel?