Nog steeds een newbie, hoewel mijn account al ruim 5 maanden oud is. Ik ben volledig weg geweest vanwege een shift in priorities.

Misschien dat sommige nog mij nog (her)kennen als de man die zijn Chicken Tonight met saucijzen eet.
Ik heb sinds een paar weken weer mijn trade clients aangezwengeld en ben weer begonnen met het ruilen. Ik ben in Januari voor het eerst live gegaan en heb dankzij de hoge fluctuaties in de gasprijzen van mijn 200 euro 300 gemaakt binnen 12 uur. Helaas verloor ik ook €30 op Olie en wanhopig dat ik was om mijn vers gewonnen geld terug te halen een fout gemaakt door 50% van mijn account op Gas op long te zetten. Op dat moment handelde ik meer met emoties dan dat ik rationeel en technisch bezig was. Een fout die mij (relatief gezien) duur is komen te staan. Binnen 1 uur verloor ik 160 euro en bracht mijn account naar 110 euro. Een harde klap in mijn gezicht dat ik 190 euro kwijt was geraakt.
Vanwege mijn persoonlijke situatie besloot ik om het Forex handelen maar even te laten voor wat het was, zodat ik mij daar in ieder geval niet "druk" over hoefde te maken. In de tijd tussen toen en nu heb ik veel gelezen en geleerd over de Forex markt en ben ik mij meer gaan verdiepen in de technische analyse. Hoewel ik voordat ik live ging al de basics van het handelen onder de knie had, had ik psychologisch gezien nog niet genoeg discipline om mijn verliezen te aanvaarden en genoegen te nemen met de winst die ik al had bereikt.
Ik trade nu twee weken met mijn demo accounts met volledige helderheid en rationaliteit. Mijn beslissingen worden nu zoveel mogelijk genomen met technische analyse en rationaliteit en met een snufje emotie. Ik wil niet tegen mijn eigen instinct in gaan, maar ik wil daarin tegen ook niet volledig met mijn instinct in zee gaan.
Ik heb met een relatief klein bedrag een vrij grote les geleerd. En ik kan mij zo voorstellen dat mensen met grotere bedragen hetzelfde schip zijn in gegaan.
Met nieuwe moed, een sloot aan kennis, en mijn vorige ervaring met live traden wil ik van Forex Trading weer mijn hobby maken.