Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergee Ik ga me voorlopig bezig houden met de grondstof goud. Ik zal de bollinger bands en de RSI als indicatoren gebruiken. Ik heb wel wat vragen over het traden
- Voor welke tijdperiode is dit het beste bij goud? Ik dacht zelf een aantal uur oid.
- Hoeveel ounces, oftewel met hoeveel geld per trade zou is leuk te beginnen? Ik heb elke keer namelijk maar 10 euro winst oid. Ik koop momenteel elke keer maar 2 ounces ongeveer. Heb momenteel 5 ounces genomen dit keer.
- Wat is jullie advies bij goud trading? Enige tips oid?
Bedankt!  |
Ik heb de afgelopen 15 maanden veel transacties gedaan met goud en kan je de volgende tips meegeven Sergee;
- Volg de trend als je kort handeld (paar uur). Vooral de Bollinger Bands gebruik ik hiervoor om korte ritjes te nemen.
- De spread is een behoorlijke kosten post als je erg veel trade, daarom kan je beter op FXGM handelen als je puur op goud wilt traden, plus500 zit met een spread van 0.65 (nog steeds goedkoop)
- Handel klein zodat je niet broke gaat, kleine winstjes nemen en soms proberen een grotere trend op te laten zoeken en deze kan je ook dagen aan houden als je dat wilt.
- Goud heeft veel correlaties, gaat het slecht en is er onrust dan meteen long gaan in goud. BIj betere cijfers short gaan ( vertrouwen komt terug).
- Goud lijkt zich te bewegen tussen de 1100 en 1250 en dat zijn behoorlijke weerstanden en daar tussen kun je gewoon je ritjes mee pakken.
Ik kom later terug met wat geavanceerde technieken, probeer eerst maar eens een goed gevoel over goud (trend) te krijgen en alles wat er mee samen hangt.
Succes.