Hoi Urbi welkom hier. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbi Ik las hier ergens de site babypips.com. Is dat betrouwbare informatie? Is het verstandig om al die levels te doorlopen? Kan ik dan al winstgevend traden, of moet ik ook nog boeken erover lezen? |
Babypips.com is een hele goede site voor beginners om over forex/traden te leren. Het forum daar is niet 100% betrouwbaar. De informatie wel en zal ik zeker doornemen. Of je dan al winstgevend kan handelen hangt vooral af van jou. Zoals je daar leert is het net als poker: ''a game of people''. Het is niet wat leren en winnen. Boeken kunnen nooit kwaad een zeer goed na babypips is ''The way of the turtle''.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbi Welke software moet ik aanschaffen? En kosten die allemaal geld? Ik vond 1 gratis tool op netdania.com maar die is alleen in browser beschikbaar, en volgens mij zeer beperkt. |
Meestal (in mijn ervaring altijd) geeft een broker zijn klanten de software die hij nodig heeft om te traden. Er zijn natuurlijk veel ander tools die jou helpen om te analyseren of strategieen te maken meestal zijn ze wel gratis sommige niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbi Wat moet ik minimaal gaan investeren? |
Hangt ervan af, als je echt voor een inkomen wilt traden zul je een paar duizend nodig moeten hebben om je money-management te coveren (zie artikelen in blogs en de site)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbi Hoe erg is de variance? |
De variance is denk ik lager dan bij poker omdat markten niet op één dag extreem veranderen (uitzonderingen crissisen en nieuws-events).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbi en natuurlijk, wat gaat het schuiven? |
Als je enkele tientallen pips per dag haalt (wat al goed is) en je lot grote rond de 0,1 ligt (=1$pip) haal je dus een paar hondert per week. Hoe grotere lots je handelt hoe meer je kan verdienen/verliezen. 0,1 lot=10.000$ door de hefboom werking zul je zelf maar 10$-1000$ inleggen (meer over hefboom op de site).