Ik ben ook nieuw met Forex maar heb veel ervaring met allerlei verschillende derivaten zoals Opties, Futures, CFD's. Ben ook altijd op zoek naar de heilige graal die er niet is.
Tegenwoordig benader ik het ook allemaal veel meer met TA. Daar zit zeker wat in alleen moet je je wel aan je plan houden, ook als het even niet mee zit.
Wat ik persoonlijk ook een goede strategie vind is het volgende, te gebruiken bij volatiele pairs. Voorbeeld EUR/USD staat op 1.3600. Je plaatst een STP BUY op 1.3620 met een TP van slechts 10 pips (1.3630) en ook een SL van slechts 10 pips (1.3610). Met een heel lot is dat toch $ 100. Tegelijkertijd plaats je ook een STP SELL op 1.3580 met een TP op 1.3570 en een SL op 1.3590. De gedachte erachter is dat wanneer er beweging komt dit nog wel even doorloopt en dat is vaak ook zo. Het ligt een beetje aan je platform of je ook een STP BUY LMT i.p.v. enkel een STP BUY kan ingeven. Ik doe dit zelf via IB op de Forex en ik gebruik dus LMT erbij. Wel zo veilig! Spread is slechts 1 pip en ik kan de beide STP LMT BUY en de STP LMT SELL met voor beiden dus een Bracket met een SL en TP aan elkaar koppelen d.m.v. een zogenaamde OCO groep (One Cancells the Other). Stel dat de STP BUY LMT getriggerd word op 1.3620 dan vervalt automatisch de STP LMT SELL welke je had opgegeven op 1.3580....... Leuk hè
Er is zoveel meer te doen met het ingeven van geavanceerde orders. Denk ook eens aan een Trail Stop i.c.m. een vaste LMT. Het ligt gewoon aan je platform/broker wat er mogelijk is.