silver je zult het wel gemerkt hebben maar traden is een 95% psychologisch spel. Begrijpen hoe de massa denkt. Hoe de massa denkt zie je alleen aan de prijsactie. Een pinbar is hier een voorbeeld van. Prijs opent laag, stijgt vervolgens flink, en sluit daarna lager dan de opening. Als de candles hiervoor een stijgende trend vertoonden dan is de pinbar een bevestiging van trendomkeer. Heb je geen indicator voor nodig, puur simpel denken, wat vertelt de candle.
Google ff op Martin Pring: the definitive guide to price patterns. er is vast ergens een rapidshare of torrent link te vinden.
thierry,
stoplosses op H4/dag kunnen inderdaad fors zijn maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Vooral prijsactie rond week- en maandpivots zijn high probability trades met een relatief lage stoploss. Met relatief laag bedoel ik minder dan 100 pips. Voor mezelf heb ik 100 pips als maximum ingesteld. Vooral de GBP en JPY paren hebben bewegingsruimte nodig.
Dagpivots kun je als doel gebruiken om posities te sluiten. Zie als voorbeeld de H4 grafiek GBUSD, candle van gister 08:00. De high doorprikt de weekpivot (1.6050) maar sluit flink lager waardoor een verlengde pinbar ontstond. high was 1.6067, low was 1.5993. Stoploss dus 1.6075, entry 1.5990. Risico is dus 85 pips. Doel is dan minimaal 1.5990-85 pips = 1.5905. Vlak boven rond getal 1.5900 dus dat was een mooie trade. Als je dan 2 posities opent zou je 1 kunnen sluiten op riskreward 1:1, en de 2e op BE vast kunnen zetten. Vanochtend vond de prijs steun op weekpivot Steun 1 (1.5827)
Echter altijd maximaal 2% van de bankroll aan risico aanhouden. Doe je meer dan kun je idd gaan zweten.
p.s. reden waarom ik dit zo uitgebreid vertel is om het voor mezelf ook op een rijtje te zetten. ik vertel het wel mooi maar merk dat ik me er ook vaak niet aan hou. dat zijn ook de momenten dat ik op me bek ga en hard ook soms. wordt nog aan gewerkt..........