Re: Winnend tradesysteem Er zijn genoeg systemen 'out there' en er zijn ook best veel traders die het met anderen willen delen.
Wat je echter zult ondervinden is dat een systeem dat winstgevend is voor mij, dit niet voor jou hoeft te zijn, omdat er vaak nog wat ongrijpbare voorwaarden zijn om een trade aan te gaan of niet. Al was het alleen maar zoiets als buikgevoel.
Wat ik altijd zeg is, concentreer je op een of twee instrumenten en pak een heel simple systeem van iemand anders. Ga dit demo traden. Het is vooral belangrijk om het 'ritme' van het instrument in je geheugen te griffen als het ware. Geef het systeem ook een kans. Hop niet van het ene naar het andere systeem, maar trade het zeker een paar maanden. Ga dan live met een hele kleine bedragen en begin het systeem eventueel te tweaken. Al naar gelang je meer ervaring opdoet zul je ook in staat zijn eigen systemen te ontwikkelen.
Op je onderste vraag:
Indicatoren zijn nooit echt goede instrumenten om een trade aan te gaan, simpel weg om dat ze laggen. Baseer je trades op price action, je trade namelijk de prijs en niet de indicator. Soms gebruik ik een indicator om beter de trend in te kunnen schatten en om een extra bevestiging te hebben. Ze is (bijna) nooit de aanleiding om een trade op te zetten.
__________________ De bank kan nooit “failliet gaan” en mag daarom indien nodig geld uitbetalen in de vorm van schuldbekentenissen die gewoon op een papiertje geschreven worden.
Twitter: PippiPips
Blog: PippiPips.wordpress.com
Laatst gewijzigd door Marple; 04-10-2009 om 15:46 |