Beste mensen,
Ik zou jullie willen vragen om alle kennis die jullie samen bezitten of kunnen bedenken over het profiteren van arbitrage situaties bij slechts een (1) broker met iedereen te delen. Dan heb ik het dus niet over het gebruik maken van meerdere feeds, waarbij de snellere feed, zoals een directe interbank feed van bijvoorbeeld Reuters, als het ware als een tijdsmachine dient om posities te openen bij je broker, wiens feed altijd, soms meer, soms minder, vertragingen laat zien. Neen, het gaat hier over fouten binnen de prijzen die je broker aanbiedt. Misschien doen zich deze situaties zelden tot nooit voor, maar laten we daar maar even niet van uit gaan. Het simpelste voorbeeld hiervan is triangular arbitrage, waarover wel wat te vinden is op forexsites en waarvan de meesten denk ik wel gehoord hebben. Maar wat mij betreft moet er ook gekeken worden naar arbitrage mogelijkheden waarbij een willekeurige hoeveelheid paren, wel natuurlijk 3 of meer, worden gebruikt. Meer specifiek zou ik graag wat informatie hebben met betrekking tot de volgende drie deelgebieden van dit onderwerp:
1. De wiskunde.
Hieronder versta ik het vinden van de voorwaarde voor arbitrage, het berekenen welke posities moeten worden ingenomen en hoe groot de winst dan zal zijn.
2. Het algoritme.
Dit is het algoritme dat het liefst snel moet bepalen of aan de gestelde voorwaarde wordt voldaan.
3. Het programma.
De arbitrage situaties zullen slechts kort duren en er moet dus snel op gereageerd worden, daarnaast zullen ook de berekeningen die horen bij de vorige onderwerpen niet met de hand uitgevoerd kunnen worden. De computer moet dus voor ons handelen.
Dit onderwerp gaat dus over het maken van een programma dat de arbitrage mogelijkheid ziet en de posities inneemt.
Hoewel ik bijvoorbeeld niks weet van programmeren, snap ik ook dat er weinig zinnigs te zeggen valt over onderwerp 3. als onderwerp 2. en 1. niet afgesloten zijn, daarom heb ik ze ook genummerd van 1. tot en met 3..
Van onderwerp 3. heb ik dus zoals gezegd geen enkel verstand, maar ik kan wel verklappen dat er al wat werk is verricht wat betreft onderwerp 1. en onderwerp 2. eigenlijk af is. Maar als jullie dat niet erg vinden houdt ik deze informatie nog even voor me. Ik wil namelijk niemands denkproces met de toch vrij magere ideetjes die ik nu heb een bepaalde richting induwen, wie weet zijn er veel betere mogelijkheden die niets te maken met mijn ideeen tot nu toe die niet door een van jullie ontdekt zouden worden als ik mijn kennis nu al met iedereen zou delen. Bedankt voor het lezen van al deze tekst en de eventuele reacties

.